Metoder til udvinding af efedrin fra piller

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Det burde være ret enkelt at adskille ibuprofen fra pseudoephedrin, da ibuprofen er en carboxylsyre, mens pseudoephedrin er en amin. Pseudoephedrin vil være vandopløseligt i surt vand, mens ibuprofen ikke vil være det. Hvis ibuprofens pka er mellem 4-5, skal du bruge en ret sur opløsning for at omdanne det meste af det til dets frie syreform; en pH på 3 burde være fint. Denne lave pH-værdi kan nemt opnås med saltsyre (muriatisk syre). Polyethylenglycol er en vandopløselig polymer, og du kan udtrække pseudo fra vand ved hjælp af ether eller petroleumsether.
 
Last edited by a moderator:

xile

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 25, 2023
Messages
102
Reaction score
52
Points
28
Er det det samme for paracetamol eller ASS?
 

Chery

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 11, 2022
Messages
10
Reaction score
9
Points
3
Min favorit Actifet produceres ikke, og jeg købte andre piller med forlænget frigivelse, og da jeg fyldte dem med alkohol, blev det sådan et rod,

Stivelse... Jeg tænkte og kogte denne grød i 5% svovlsyre og troede, at det var muligt at omdanne stivelse til glukose, og åh gud, grøden blev til en væske( foto 2)

Så filtrerede jeg det hele og tilsatte natriumhydroxid, og der faldt et mærkeligt plastikstof ud, som jeg samlede op (foto 3). Det smager bittert som efedrin. Hvad kan det være? Blødgøringsmidler?
 

Attachments

  • RvIX6gz5Pu.jpg
    RvIX6gz5Pu.jpg
    57.7 KB · Views: 341
  • Idq*****x9cmL.jpg
    Idq*****x9cmL.jpg
    159 KB · Views: 339
  • Fxuza17cBI.jpg
    Fxuza17cBI.jpg
    195 KB · Views: 338

Nacho

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 24, 2022
Messages
5
Reaction score
1
Points
3
Du har slam. Ingen suppe til dig! (Suppe=psuedo)
De fleste piller kan du ikke bruge alkohol af nogen art på. 1 ml alkohol aktiverer noget, der omdanner psuedo til natriumklorid og skaber en uendelig mængde gak.
Vand aktiverer også denne gakk, så glem alt om at bruge vand som opløsningsmiddel eller freebasing af psuedo. Jeg har kun fundet én metode, og jeg tøver med at offentliggøre den, fordi gak-producenterne og pilleformulatorerne også læser disse fora og vil ændre deres formel for at bekæmpe enhver succes fra hemmelige kemikere.
Men hemmeligheden er en vask med ikke-kloreret bremserens. Fås hos Walmart eller andre bilforretninger i alle lande.
Spray på pillemassen, og lad den trække i 15-20 minutter eller længere, hvis du ønsker det. Filtrer pillemassen, og kassér væsken. Gentag dette trin, indtil der ikke kommer mere gak eller olie ud i vaskevæsken.
Nu kan du opløse pillemassen i xylen, ether eller hexan, hvis du kan få fat i det. QD electronics cleaner er for det meste hexan, men jeg har aldrig brugt det til gasning. Filtrer og inddamp opløsningsmidlet, eller tilsæt natriumhydroxidopløsning, hvis du har brug for freebase til reduktion af birk. Udbyttet er konsekvent 90%+ af MEGET ren psuedo.

Rengøringsmidlet til bremsedele opløser al gakk og alle tilsætningsstoffer. Opløser faktisk alt og alle undtagen psuedo. Prøv det på et par tabletter først, for jeg har ikke prøvet det på alle mærker og formuleringer, men jeg er ikke blevet skuffet endnu. Jeg har en pille af et bestemt mærke, og jeg kan vaske to gange med bremserens og bruge pillemassen, som den er, i en reduktion med hydriodic acid, fordi alt, hvad den efterlader, er ren psuedo. Ingen kogende opløsningsmidler!!!

Prøv det og se, og held og lykke, venner.
 

Chery

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 11, 2022
Messages
10
Reaction score
9
Points
3
Ja, du har ret, dette er gakк + stivelse, jeg behandlede tabletterne med vandfri methanol, og stivelse forblev på filteret, men sammen med pseudoen passerede det gakk, jeg vil prøve at behandle med hexan
 

Chery

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 11, 2022
Messages
10
Reaction score
9
Points
3
Dette ser ud til, at pseudoefedrin fri base krystalliserer ved stuetemperatur
 

Attachments

  • fd2AtkgxiX.jpg
    fd2AtkgxiX.jpg
    711.9 KB · Views: 327
  • OIlAwTi4r9.jpg
    OIlAwTi4r9.jpg
    793.4 KB · Views: 329

The chef

Don't buy from me
Member
Joined
Jun 5, 2022
Messages
7
Reaction score
0
Points
1

Hej, jeg vil gøre det kort og undskylde, at jeg ikke forstår det, men i metode 2, trin 10, hvad bringes i kog? xylen eller blandingen af isopropylalkohol og nafta?
 
Last edited:

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Hej, @Kokken. Du skal tilsætte 50 ml xylen til ekstraktblandingen af alkohol og nafta efter trin 8 og udføre trin 10. Forstår du det nu?
 

Alper192535

Don't buy from me
Resident
Language
🇹🇷
Joined
May 7, 2022
Messages
50
Reaction score
8
Points
8
@G.Patton ren pseudoephedrinhydrochlorid hvordan kan jeg udvinde dette stof

IBUCOLD-C 200 mg/30 mg/300 mg Filmovertrukne tabletter
Til oral brug.
- Aktivt stof: Hver filmovertrukken tablet indeholder 200 mg ibuprofen, 30 mg pseudoephedrinhydrochlorid og 300 mg ascorbinsyre (C-vitamin).
- Hjælpestoffer: Calciumhydrogenphosphat (vandfrit), croscarmellosenatrium, mikrokrystallinsk cellulose (PH101), kolloid siliciumdioxid, povidon K30, talkum, hydrogeneret ricinusolie, mikrokrystallinsk cellulose (PH 112), Opadry AMB II 88A 230032 Orange [Polyvinylalkohol, titandioxid (E171), talkum, sunset yellow FCF Aluminum Lake (E110), glycerylmonocaprilocaprate, sodium lauryl sulfate].
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Har du læst dette emne?
 

Alper192535

Don't buy from me
Resident
Language
🇹🇷
Joined
May 7, 2022
Messages
50
Reaction score
8
Points
8
Ja, jeg spurgte igen, fordi der er forskel på lægemiddelnavnene, tak.
 

carbon_hydrogen

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 28, 2023
Messages
5
Reaction score
0
Points
1
Kan jeg bruge dette til Ibuprofen + Pseudoephedrine? og kan jeg bruge Kerosin i stedet for Naphta?
 

luci007

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Apr 22, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Hej venner
Jeg har brug for jeres hjælp!
Hvordan kan jeg fjerne pseudoefedrin fra antihistamintabletter?
Findes der en undervisningsvideo om dette?
Tak for hjælpen
 

broken_sharded

Don't buy from me
New Member
Joined
May 9, 2023
Messages
9
Reaction score
6
Points
3
Hvad synes du om bare at bruge den ikke-klorerede bremserens til at fjerne alt uønsket materiale, så du kun har Pseudo HCL tilbage? En af disse beskeder siger, at det virker, men jeg er skeptisk. Hvis det gør, vil jeg meget hellere bruge denne metode.
 

Gofaster72

Don't buy from me
Member
Joined
Dec 16, 2022
Messages
3
Reaction score
1
Points
3
Jeg kan tage fejl, men jeg tror ikke, at ikke-kloreret bremserens gør en skid Jeg troede altid, at det var den røde dåse, du ville have, fordi der var triklorethylen i den. Jeg tror ikke engang, at det virker i dag, uanset hvad du måske har læst her. Men jeg kan tage fejl....
 

None

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 18, 2022
Messages
31
Reaction score
6
Points
8
Hej, det er fantastisk, men i den anden metode forstod jeg ikke vasken med mek, del 12, efter filteret, skal jeg kombinere opløsningen med mek og varme den?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Nej, bare ren MEK gennem tragten med efedrinhydrochlorid-sediment for at skylle den.
 

Gawer

Don't buy from me
New Member
Joined
May 25, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Kan jeg bruge nahco3 i stedet for na2co3?
 

Cheerbushe

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 1, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Jeg har ikke MEK til at skylle pseudo HCL. (Procedure 12) Hvad skal jeg bruge i stedet for MEK?
 

chem19

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 30, 2023
Messages
13
Reaction score
5
Points
3
Prøv med butanon. Iupac-navn på MEK
 
Top