Metoder til udvinding af efedrin fra piller

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Jeg tror godt, du kan prøve med en lille mængde.
 

sst

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 3, 2022
Messages
8
Reaction score
2
Points
1
Hvor meget ammoniak og natrium skal jeg bruge for hvert gram pes hcl?
Kan jeg bruge metalreaktionsbeholdere i stedet for glas, jeg tror, det er mere sikkert?
Jeg har ammoniumsulfat, er natriumhydroxid vigtigt for at generere ammoniak?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Du kan tælle det i mol, du skal have 1,5-2x overskud af alkali for at lave alkalisk rum.
Nej, det kan man ikke. Det vil ruste.
Hvad?:unsure:
 

Maya

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 18, 2022
Messages
8
Reaction score
0
Points
1
Kan jeg opløse piller i methanol 99,9 % først og fuldføre trinene?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Sandsynligvis ja, jeg er ikke sikker. Det er bedre at bruge IPA.
 

Maya

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 18, 2022
Messages
8
Reaction score
0
Points
1
Tak for hjælpen
 

robertlouis

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 13, 2022
Messages
35
Reaction score
21
Points
8
Hej Patron,

Undskyld, jeg forstår ikke rigtig specifikt ekstrakt efedrin fra NeoNapacin-tabletten indeholder også theophyllin.
Jeg har potreleum ether 90-120, NaOH, Hydrocloride Acid, Sulfuric Acid, Aquadest vand, Isopropyle Alcohol.

Tak for hjælpen
 

Attachments

  • RemsXbIpHE.png
    RemsXbIpHE.png
    1,014.3 KB · Views: 258

robertlouis

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 13, 2022
Messages
35
Reaction score
21
Points
8
Hej @G.Patton,

Hvordan man udtrækker efedrin HCL Salt fra hver piller indeholder Theophylline 130 mg & Ephedrine HCL 12,5 mg * 200 piller, i alt 26 gram Theophyline & 2,5 gram Ephedrine HCL
mine færdige ingredienser : NaOH, Isopropyle Alcohol 99%, Aquadest, Petroleum Ether 40-60, til HCL Gas bruger jeg NaCl, HCL Acid 35%, H2So4 (AR)

Tak for hjælpen,
Undskyld for mange spørgsmål om dette, for 4 gange har jeg endnu ikke fået min forventning.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Hej, Robertlouis. Metoden er beskrevet i dette indlæg. Hvad er problemet med at gentage? Stop venligst med at spamme @G.Patton under hvert spørgsmål.
 

robertlouis

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 13, 2022
Messages
35
Reaction score
21
Points
8
Ok Patron, undskyld. Jeg har ikke meget krystaludbytte, når jeg behandler boblende HCL-gas, kun 10% udbytte. Hvad er der galt? Skal jeg adskille theophyllin først?
 

robertlouis

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 13, 2022
Messages
35
Reaction score
21
Points
8
hvilken bedste erstatning for VM&P naphtha?
-Kerosin
-Let gasolie
-Parafin
-Fortynder

fordi ingen Vm&P Naptha blev fundet i mit land, tak
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Ja, du skal gøre det først. Jeg ved ikke, hvor dit problem er. Jeg kan ikke gætte og svare dig uden din detaljerede procedureforklaring.
Okay, google: vm&p naphtha sammensætning
derefter skal du vælge den samme eller lignende. Jeg synes, at kerosin er den bedste. Kan du se, at du bare skal bruge google og spørge? Det fungerer virkelig godt til enkle spørgsmål som dit.
 

JustAnother0rganic

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 13, 2024
Messages
8
Reaction score
3
Points
3
kan jeg tage det for let petroleumsether (25C til 80C)? i stedet for tung.
 

JustAnother0rganic

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 13, 2024
Messages
8
Reaction score
3
Points
3
Rgr det!
Kender aldrig den tilsvarende ækvivalent om naphta, når der står "ingen erstatning"
naphta = let petroleumsether
Jeg skal fortælle dig, om jeg stadig er gyldig efter min kemipræstation o_x'
 

robertlouis

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 13, 2022
Messages
35
Reaction score
21
Points
8
OK, nu ved jeg, hvor mit problem er, efter at have læst en masse af dit indhold. Tak på forhånd. så mit problem er, at jeg ikke ved meget om syre-base-teorien for at adskille efedrin fra piller, der også indeholder theophyllin. okay, hvilken metode er bedre for mig at gøre? Jeg har 2 metoder i dette indhold, jeg har også en metode i Fester Cookin Crank-videoen. Jeg har forsøgt at følge de 2 metoder i fester-videoen, men det producerer kun 1/5 af den samlede efedrin hcl, som jeg udtrækker. kort viden, så vidt jeg ved, er kun efedrin hcl opløselig i vand, og theophyllin er opløselig i olie (ikke-polar). og efter at jeg er færdig med dette og har fået efedrin hcl-krystaller, vil jeg fortsætte med refluksmetoden med hypofosforsyre + jod (disse 2 ingredienser er klar i mit minilab). mange tak. igen indeholder hver af mine piller 12,5 mg efedrin hcl & 120 mg theophyllin, jeg har 200 piller fra hver kasse. hvilken metode er god for mig at starte igen med håb om 100% resultater. Jeg har forberedt yderligere 3 kasser med piller
 
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
302
Points
63
At dømme ud fra sammensætningen af dine tabletter er der ikke behov for at bruge en syre-alkalisk ekstraktion. Prøv bare at knuse pillerne til et pulver og hæld koldt vand over dem. Efedrin HCl bør opløses. Filtrer derefter det uopløselige bundfald fra, og inddamp vandet på en tallerken, så burde efedrin HCl danne krystaller.
Men først skal du bestemme den nøjagtige vægt af tabletten, så du ved, om der er andre ingredienser, der ikke er angivet i sammensætningen. Vælg derefter en ekstraktionsmetode.
Hvis du har brug for mere støtte til udvindingen, så skriv til mig på PM.
 

robertlouis

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 13, 2022
Messages
35
Reaction score
21
Points
8
Jeg kommer koldt vand (destilleret vand) i, rører det op til 15-20 gange med en magnetomrører,

filtrerer det derefter med et kaffefilter, og resultatet er lyserødt

og jeg inddamper det på en petriskål.

Spørgsmål:
a. Hvorfor bliver vand lyserødt?
b. Hvor lang tid tager fordampningen?
c. Hvilken anden opløsning end vand krystalliserer hurtigst? Hvad er petroleumsether? diethylether? ethanol? methanol? teluen? isopropylalkohol?
d. Skal jeg bruge syre-base-metoden med NaOH i begyndelsen og HCL-gas i *****ningen? Det, jeg mener, er som i videoen Uncle Fester Cookin Crank

@G.Patton @HEISENBERG @William Dampier
 

Attachments

  • HEpA8QSJY3.jpg
    HEpA8QSJY3.jpg
    2.1 MB · Views: 239
  • 05MrhjtcK7.jpg
    05MrhjtcK7.jpg
    1.7 MB · Views: 248
  • brcisxDtS4.png
    brcisxDtS4.png
    2.9 MB · Views: 243
  • 0zEisTDy6N.jpg
    0zEisTDy6N.jpg
    2 MB · Views: 246
Last edited:

robertlouis

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 13, 2022
Messages
35
Reaction score
21
Points
8
Beskrivelse af pillen:
Indeholder teofyllin og efedrin HCL, der bruges til at lindre åndenød.

Sammensætning:
Theophyllin 130 mg,
Efedrin HCL 12,5 mg

0,3 gram er den samlede masse af 1 pille, som jeg vejede.
MHD ikke fundet.
 

Chery

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 11, 2022
Messages
10
Reaction score
9
Points
3
Fortæl mig, hvem der kender den frie base af pseudoefedrin, hvad opløseligheden er i dichlormethan, og om det er muligt at destillere det i vakuum? Glatter ud som en klæbrig pasta ved stuetemperatur, ikke olieagtig.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Hej, jeg tror, det er opløseligt i DCM. Jeg er ikke sikker, men dette opløsningsmiddel har samme polaritet som chloroform.

Ja
 

Chery

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 11, 2022
Messages
10
Reaction score
9
Points
3
Min favorit Actifet produceres ikke, og jeg købte andre piller med forlænget frigivelse, og da jeg fyldte dem med alkohol, blev det sådan et rod,

Stivelse... Jeg tænkte og kogte denne grød i 5% svovlsyre og troede, at det var muligt at omdanne stivelse til glukose, og åh gud, grøden blev til en væske( foto 2)

Så filtrerede jeg det hele og tilsatte natriumhydroxid, og der faldt et mærkeligt plastikstof ud, som jeg samlede op (foto 3). Det smager bittert som efedrin. Hvad kan det være? Blødgøringsmidler?
 

Attachments

  • RvIX6gz5Pu.jpg
    RvIX6gz5Pu.jpg
    57.7 KB · Views: 341
  • Idq*****x9cmL.jpg
    Idq*****x9cmL.jpg
    159 KB · Views: 339
  • Fxuza17cBI.jpg
    Fxuza17cBI.jpg
    195 KB · Views: 338
Top