För Guds skull, jag behöver lite hjälp

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,417
Solutions
4
Reaction score
968
Points
113
Deals
1
Vad står det för ingredienser i dina kylpåsar? Jag letade högt och lågt och kunde inte hitta en kylförpackning med ammoniumnitrat. De har inte tillverkat dem på över ett decennium. Om det står kalciumammoniumnitrat eller urea, så fungerar de inte. Byt det för ammoniumsulfat eller ammonium Lewis syra av något slag verkligen
 

SauceySockss

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 30, 2024
Messages
9
Reaction score
1
Points
3
I min process gör jag följande (om du bryr dig, om inte ber jag om ursäkt för onödig information)

-mäta ut colemanbränslet (allt detta är nedskrivet btw, och jag har det inte till hands för att vara 100 procent exakt just nu men jag har exakta mätningar nedskrivna)
-lägg det i soda stream-flaska
-Mät ammonium, lägg det i soda stream-flaskan
-ta ur batterierna, lägg dem i en separat behållare med Coleman-bränsle för att bevara dem
-ta upp blandad pseduo, lägg i soda stream
-mät lut, lägg i sodastream
-ta litium, lägg i sodastream
-starta reaktionen med en pytteliten pytteliten pytteliten mängd vatten och sätt på locket omedelbart.
-virvla, inte skaka tills blandningen börjar rulla hårt
-vänta så länge som möjligt innan du rapar
-skaka jäveln som fan, rapa, upprepa, fortsätt tills allt litium blir brons
-filtrera genom bomullstussar och en serie kaffefilter i en ny behållare
-gasa vätskan med flytande eld och salt genom slangar tills det "snöar"
-Filtrera vita grejer och torka.

-*****resultatet är oanvändbart skräp. beror allt på ammoniumet?? kan jag möjligen ta det skräpiga pulvret och lägga det i en ny kokare och få det att fungera då? eller är det värdelöst och måste kastas ut?
 

SauceySockss

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 30, 2024
Messages
9
Reaction score
1
Points
3
Jag har haft katastrof strejk ganska många gånger med soda strömmar dock. de små gummipackningar på locken, ive hade min bokstavligen riva upp eller delvis upplösas, och när allt tryck släpper på en gång, en vulkan utbrott. Alla utom en gång är jag mycket uppmärksam och har ett reservlock i närheten där jag kan förhindra katastrof. en gång sprutade det mig med bränsle och över hela mitt garage. TACK GUD att inget bestämde sig för att antändas eller bli arg, annars hade jag varit super krispig.
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Ja, jag förstörde mina favoritkamouflagebyxor och en huvtröja, men på något sätt stänkte jag på mig själv med H2So4 och tänkte inte så mycket på det. Nästa gång jag såg kläderna var de i spillror som om en hord malar hade tagit dem. Hade en droppe rulla över baksidan av min hand och tänkte inte mycket på det heller, som förvandlades till en sjuk ärr... H2So4 är ganska gnarly ... allt annat brinner bara och blir irriterat under en lång tid. Jag har inte försökt göra gas med HCl + CaCl2 ännu ... kanske nästa gång.

Så förra veckan gjorde jag en låda SU-24 (10 * 240 mg) [Jag märkte några konstiga saker, jag kommer att utarbeta] ... Jag improviserade färgförtunning istället för naptha / toluen ... allt var kosher tills det var dags att skölja veven med aceton (kall, torr, naturligtvis.) Acetonen löste upp all min vev ... och jag var helt förlorad eftersom jag inte förväntade mig det. Tack och lov tvättade jag den i en ren skål för att avdunsta och se vad som är kvar, och det är precis vad vi gjorde... Jag *****ade med en fruktansvärt liten avkastning på .4 av kristallis - men det var den bästa isen jag någonsin rökt, utan tvekan. (Jag är van vid mexi-racemic)

Igår startade jag en låda med wal-phed (walgreens varumärke generisk sudafed) 96 * 30 mg = 2,88 g PSE - de "röda heta". Jag väljer dessa piller eftersom de gav min första framgång, men jag har fått dessa, SU-24s och walphed 12s (20 * 120 mg = 2,4 g PSE) att fungera, eller åtminstone göra snö vid gasning, vilket inte nödvändigtvis betyder någonting, men jag vet att det var framgångsrik minskning till meth vid provtagning.
Hur som helst, så jag gasade den här skiten, allt kom ut bra, men jag märkte den här gången, som när jag gjorde SU-24: s också, ALL vev upplöstes vid sköljning med aceton. Så jag lät det torka och samlades in och provade lite härifrån. Fruktansvärt. Fruktansvärd smak, ingen aktivitet. Så nu gick jag för att xtalisera med %99 IPA (torr) och jag hamnade med en liknande produkt som med acetonen, rödaktig / brun / rosa smutsig färg, rolig lösningsmedelslukt, hemsk smak, mycket sur av någon anledning, viktigast av allt ... ingen psykoaktivitet. Ganska irriterad vid det här laget...

Så jag gick tillbaka till ritbordet... Jag bestämde mig för att A/B:a vad fan min "produkt" nu var. Jag tog också det gamla bränslet, gasade det, inget fälldes ut. Så jag slängde tillbaka det med reaktionsmoset. Jag kastade allt i en kaffekvarn med bränslet och såg till att pulverisera / blanda utmärkt. Efter att jag placerade denna blandning på en värmeplatta på låg / mitten i ungefär en timme med omrörning här och där. Jag tillsatte basen av vad min "produkt" var till bränsleblandningen som filtrerades / torkades. Jag gasade hela röran igen, den här gången såg fällningen mycket mer lovande ut. Så jag filtrerade det, inget blev kvar ... trots att jag såg fasta ämnen. Det fanns också fällning på insidan av gasningskärlet, som jag samlade in med en acetonsköljning. Så jag arbetar med acetonsköljningen, av "upplöst vev?" igen. Jag bestämde mig för att kasta in lite %99 IPA i mixen och bara xtallize allt på samma gång. Så det sitter på min disk och väntar på att torka nu. Jag ska låta dig veta hur det kommer ut ...

Några tankar om detta predikament, dock?
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Förlåt för sent svar...
Så hur blev det? Well.... about as shitty as it did the first time. Varför då? Jag är inte exakt positiv. Jag använde den generiska wal-phed 96 * 30 mg 'red hots', som jag har haft framgång med tidigare. Skillnaden den här gången var att det är sommar istället för vinter och jag extraherade inte pillerna med metanol före hand. Jag bestämde mig för att bara krossa dem och slänga in dem i husbilen. Acetontvätten löste upp all min vev, som med SU-24, men när jag avdunstade det blev jag kvar med skit. Med SU-24:orna fick jag till ***** lite bomb-is. Den här gången blev det dock ingenting, så jag vet inte vad som gick fel.

Som du kan se har försöket att ringa in detta till en solid arbetsmetod lämnat mig något förvirrad och frustrerad. Så mycket som jag älskar den konstnärliga och improvisatoriska friheten och beredskapen / tillgängligheten för denna metod ... börjar jag luta mig mot alla andras ståndpunkt i ämnet. "Gör det bara på rätt sätt med RP/I2-metoden." ... Mindre gissningsarbete. Färre variabler. Färre saker som kan gå fel. Säkert mindre farligt och mer "nybörjarvänligt".
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
@SauceySockss Ja, de gula flaskorna med HEET är de du vill ha. De innehåller mestadels metanol (med lite cyklohexen eller något.) Metanolen är vad du vill använda för att rengöra / extrahera dina piller, det verkar vara det universella lösningsmedlet för dem och har alltid fungerat enligt min erfarenhet. Naturligtvis vill du torka din metanol med Mg2SO4 eller ett annat torkmedel. Destillation är alltid det bästa alternativet.

När det gäller en källa till toluen. Gumout-märket carb och choke cleaner är ett av de bättre alternativen jag har hittat. Den innehåller: toluen, aceton och koldioxid. Så i princip bara spraya eller töm allt i en behållare och tvätta den med vatten några gånger. Saltvatten / saltlösning hjälper till att bryta någon emulsion. Återigen är destillation det bästa alternativet om du kan.

@Frit Buchner Jag kanske redan har nämnt detta för dig, om så är fallet ber jag om ursäkt. Jag har hittat ammoniumnitrat och vatten omedelbara kylförpackningar - de rätta! - från CVS, och bara CVS. De har inte alltid dem, och inte på alla platser, men fortsätt kontrollera så kanske du har tur. De är CVS-varumärket "omedelbara kylförpackningar." Jag tar tag i dem alla när jag ser dem någonstans. Jag har förmodligen bara stött på 3/4 lådor på några olika platser över hela mitt län under det senaste året. Så ... de är fortfarande där ute ... du måste bara titta och fortsätta att kolla tillbaka ... och fortsätta att prova olika platser ...
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,417
Solutions
4
Reaction score
968
Points
113
Deals
1
Oj, vilken trevlig läsning här. Du har dokumenterat en hel del bra forskning. Anledningen till att allt du gör i aceton smakar skit är denotoniumbenzoatbitrex. Det är standardaceton, destillera nu eller betala stora pengar.
Du har precis skrivit om detta i analytisk hur mycket saker jag destillerade ur "100% aceton"
 
Last edited:

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Ja, jag såg det - det var mycket skit som blev över för "100 % aceton" ... du vet? Det får mig att tänka två gånger på en hel del skit som jag förmodligen har tagit för givet. Förutsatt att vissa av dessa saker är mer eller mindre OK med viss torkning eller vad som helst ...

Jag tror att mellan det, och som jag sa, sommar och vinter, vet jag varför all min vev fortsätter att försvinna. Jag nämner årstiderna på grund av skillnaden i temperatur, uppenbarligen, och även luftfuktighet här. Jag glömde också att tillägga att det tog lite extra tid mellan stegen när jag hade min första framgång. Jag gjorde min björk i en flaska och filtrerade och torkade, eller lät sitta och torka med epsomsalt i behållaren med reaktionsbränslet istället för att komma direkt till gasen. Jag tror att jag använde en annan aceton också - det var ett %99 rent märke, som torkades och kyldes under en längre tid än jag normalt har tålamod för. Jag tog i princip allt för att gasa det, filtrera och tvätta i en ryggsäck över till mina kompisar så att jag kunde göra det framför honom. Jag gjorde i stort sett allt i tröskeln till hans bakdörr - så hälften utanför. Så jag är inte så säker på vad variabeln är i den här situationen - temperatur, tid eller varumärke?

Jag kommer ihåg när jag gasade, att bränslet inte blev helt vitt och grumligt som jag alltid ser nu. Det fanns mycket större utfällningar som sjönk till botten. Dessa filtrerades rakt ut, inga problem. Efter det tvättade jag med aceton, och det var bara så mycket som sköljdes bort. Så jag var ganska glad över att se dessa resultat för första gången, eftersom jag visste att det var det jag letade efter. Den enda anledningen till att jag kunde bli hög nyligen var för att jag lärde mig min läxa från tidigare och tvättade i en ren skål för att avdunsta för att se vad som var kvar - vilket den gången råkade vara allt. Det var med SU-24:or av märkesnamn och med färgtunnare med lite eter som bränsle till på köpet.

Jag är ganska besviken och frustrerad över mitt senaste misslyckande med Walphed Redhots. Mest för att jag försökte upprepa det jag gjorde under den lyckade körningen, med undantag för att jag faktiskt tog ut pillren först, och för att jag misslyckades totalt. Också för att de smurfar jag har får mig suzy, naturligtvis vill de bli höga också, och jag skulle inte ha ett problem om jag fick ett fast gram eller två av rak d-ice. Så när jag inte har något att visa upp för det, tycker de att jag är girig eller något och vill inte gå längre, även om jag betalar för allt ändå. Så ... som jag sa, jag kommer förmodligen att luta mig mot RP / I2-kockar i framtiden i hopp om mindre vickningsrum för att knulla upp, förmodligen också någon ma huang-ört som min källa till EP / PSE, förutsatt att jag kan få en rättvis mängd av något användbart.
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Jag glömde att nämna det. Jag hittade en produkt på snabbköpet som heter Alum. Det är aluminiumammoniumsulfat. Vet vi om det kommer att fungera för våra SnB-ändamål, eller om vi kan få det att fungera för våra ändamål på något sätt? Om så är fallet, hur?
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,417
Solutions
4
Reaction score
968
Points
113
Deals
1
Jag tror att aluminiumammoniumsulfat är ett nej. Du borde inte ge upp, varje gång du försöker lär du dig lyckas eller misslyckas. Det är tydligt att du vill göra det och det är värdefullt och en förlorad konst. Jag tror att det skulle sparka röv att kuk stor dope i en popflaska. Jag såg ett par saker som kunde förbättras. Om du läser vetenskaplig kemi köper de acs och kemikalier av reagensgrad och destillerar dem, så vanligtvis förmodligen. Definitivt för en skaka och baka eftersom du kanske inte rengör det Jag måste läsa det igen, det är mycket
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Jag menar, jag är inte gift med skak- och bakmetoden. Jag tycker bara att den är praktisk för tillfället. Att arbeta med det som finns tillgängligt runt omkring mig. Jag kommer inte att kunna tillgodose behovet av ammonium på obestämd tid på lång sikt, särskilt inte för närvarande. Så jag kommer inte att ha något annat val än HI-rutten förr eller senare, jag har fyllt på mina tändsticksaskar och flaskor med I2. Saknar fortfarande lite utrustning och en bra källa för EP / PSE.

Jag har varit dicking runt för ganska för länge, uppriktigt sagt. Jag träffade äntligen den punkt där jag är trött och trött på att hantera alla och allt och ingenting kommer att förändras eller bli bättre förrän jag bryter av och gör min egen sak lite. Så jag tar en liten paus och kommer tillbaka med besked. Jag tänkte vara förberedd förra året för att kunna fortsätta i år, men det *****ade med att jag förstörde det och trodde på allt gulligt som alla säger till mig. För många människor här ute tar vänlighet för svaghet och lite mer skit, människor som jävlas med mina pengar, så vidare och så vidare. Jag har fått nog av det. De tror att jag behöver dem ... som om jag är beroende av dem för vad jag behöver göra eller något, de kommer att få reda på den hårda vägen att jag kommer att trivas lämnad till mina egna enheter. De kommer att missa bussen, det är allt. Sorglig historia, va? Hur som helst, förlåt för att jag babblar...

Framgång eller misslyckande, jag har lärt mig mycket om många olika aspekter av några olika saker, naturligtvis kommer kunskapen och erfarenheten att rinna över i nya koppar. Det är inte så att jag "kastar in handduken" - jag kommer fortfarande att arbeta på att ringa in det här på sidan, om bara för eftervärlden och kanske för att gå ner som den senaste och största SnB'er på den platta jorden. Jag behöver bara verkligen *****a lura runt och få några bra framgångar och ha lite produkt att bli av med. Jag har inte råd att inte få någon avkastning längre ... Brist på pengar kommer äntligen till den punkt, där, som jag säger... Jag är förbannad. Jag har haft alla pengar jag behövde investera några gånger över nu, men när jag får dem till $ 20-40 åt gången kan jag inte hänga på dem. Så det är här den rättfärdiga ilskan, korrekt tillämpad, kan användas för att gynna mig - hjälpa mig att omvärdera min nuvarande situation och vem mina vänner verkligen är ...

Jag antar att många av dessa receptfria produkter innehåller fler överraskningar än vad vi hade förväntat oss eller till och med förletts att tro. "100 % aceton" ... Ja... dra åt helvete... allt som blev över på den bilden var skit? - Drägget från acetondestillationen? Det såg ut som nästan 1/5 av innehållet. Jösses...
 
Top