Syntes av 1-fenyl-2-propanon (P2P) från dietyl(fenylacetyl)malonat

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
330
Reaction score
276
Points
63
Killar, fall inte för kulten av det heliga återflödet. Refluxing har inget värde i sig förutom den illusion av att något händer som det skapar.

Med H2SO4 och oxalsyra (bäst) men fosforsyra och om någon organisk syra som ättiksyra eller myrsyra eller citronsyra fungerar får man nästan kvantitativa utbyten om man värmer upp blandningen långsamt under två timmar till INTE MER än 95 ° C, håller den där i 30 minuter och sedan låter den svalna. Tillsätt en liten mängd annat lösningsmedel än DCM (toluen, xylen, eter) eftersom organisk syra kan falla ut och därför rekommenderas att samla upp från toppen. Petrol Ether 40/60 kan användas och det behövs inte mycket, men du får TRE lager i *****ändan: Toppskiktet är Pet-Ether med P2P upplöst. Mellanskiktet är P2P med Pet-Ether upplöst*. Och nedan är syrablandningen (som kan återanvändas utan problem).

*Låter konstigt men det är så det är: Både Pet-Ether och P2P löser upp en del av den andra men de är inte fritt blandbara. Och så får du de tre lagren som drev mig nästan till nötter redan för länge sedan. Tills jag räknade ut det här.......

200 g Oxalsyra dihydrat
300 ml vatten
100 ml H2SO4 37% (batterisyra)
inte all oxalsyra kommer att lösas upp - inga problem
Med detta kan man bearbeta minst 200 ml 20230 röd olja
Riktigt stark omrörning hela tiden behövs.
Vatten/syrablandningen kan återanvändas.
Inte över 95 °C ger ljusgul P2P direkt utan ånga eller annan destillation.
När man använder en sep-tratt separerar man bäst så länge det fortfarande är varmt och oxalsyran inte ramlar av. Eller så lägger man det i en bägare i frysen med botten på bägaren som rör vid kylan så att det börjar kristallisera därifrån. Om du gör detta behöver du inget lösningsmedel alls, syran och vattnet som kristalliserar från botten kommer att driva P2P till toppen och du kan bara hälla ut det efter två eller tre timmar och INGEN P2P kommer att lämnas tillbaka.

Jag gjorde en hel del arbete på den här, lol
 
View previous replies…

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lärare, kan fenylaceton syntetiseras med hjälp av endast oxalsyra, vattenbatterisyra och dessa tre material
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
178
Points
43
ange utbytet av ämnet p2p tack.
Har du röd olja? Konstigt nog hade jag gul olja under samma nummer.
 
View previous replies…

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
330
Reaction score
276
Points
63
Hur luktar det? Men hur som helst bör det vara ljusgult till gyllene som mest (ljusare färg är bättre), det är verkligen ganska enkelt, röd olja + vatten + oxalsyra + 38% H2SO4, värm till max 95 ° C håll vid denna temperatur under en tid och låt svalna. STARK omrörning är viktigast! Tills det är klart och låt svalna naturligtvis.
Teoretiskt max. utbyte är cirka 45 g P2P från 100 g 20320-59-6, mitt utbyte var aldrig mindre än ~ 40 g P2P av hög kvalitet från 100 g startmaterial efter att jag hade räknat ut metoden, vilket är btw. mycket nära den metod som uppfinnaren av syntesen använde och publicerade i artikeln han skrev om den.

 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
330
Reaction score
276
Points
63
Det finns två möjligheter:
För det första: Du har inte 20230-59-6 utan något annat
För det andra: Du tror att du gjorde det jag skrev men vid en närmare titt gjorde du inte det på grund av något missförstånd / språkproblem eller vad som helst.

Jag skulle gissa att nummer två är det, efter min erfarenhet kommer det att vara.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lärare, får jag fråga vilken typ av röd olja det är?
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Ursäkta mig, är det Türkiye red oil?
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Vilken typ av lösningsmedel är dietylacetat (fenylacetyl) malonat
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,813
Points
113
Deals
1
Hallå, det är inte ett lösningsmedel. Det är en prekursor för P2P. Dietyl(fenylacetyl)malonat cas 20320-59-6.
 
View previous replies…

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lärare, är det acetofenon?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,813
Points
113
Deals
1
Vad fick dig att använda den? Jag skickade dig namn och cas.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Hej lärare, eftersom jag är australiensare är det svårt att hitta materialet, men jag borde kunna hitta dem alla
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lärare, måste efedrin neutraliseras innan man syntetiserar amfetamin och efedrin? Jag visste inte tidigare att en hel del efedrin gick till spillo, så jag ville göra klart de återstående materialen först
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lärare, känner du till N-fenyletylketon
 

hacke8

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 26, 2024
Messages
124
Reaction score
33
Points
28
Hej, min vän, att döma av frågan du skickade. Din kemiska grund är noll. Jag rekommenderar att du tar en titt på introduktionen till kemi först, uppvärmning, omrörning, filtrering, extraktion, antiextraktion och lite enkel kemisk utrustning, kolvar, bägare, vätskeseparationstrattar och några andra grundläggande kemiska förnödenheter. På så sätt kan du lättare förstå vissa trådar som publiceras av BB Forum.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Tack ska du ha, läraren. Jag ska studera hårt
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Hur man syntetiserar dietylfenylacetylmalonat
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lärare, hur syntetiserar malonsyra dietylmalonat?
 

ryan

Don't buy from me
Member
Joined
Dec 10, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
IlkqYCsUOz


vem som helst kan hjälpa till
Efter att ha av*****at en fem timmars återflöde överförde jag blandningen till ett isbad och avsåg att göra den alkalisk pH(12)

Till en början gick allt bra, men jag gjorde ett misstag och höjde pH-värdet till 14, vilket fick blandningen att koagulera.

Kan blandningen fortfarande användas?"
 
Last edited by a moderator:

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,813
Points
113
Deals
1
Hej, 12 och 14 pH-skillnad kan inte orsaka detta problem. Förmodligen finns det oreagerad prekursor eller dess blandning/föroreningar. Du kan filtrera det och ångdestillera för en följande användning.
 
Top