Frågan om dos [Mina värsta drogerfarenheter]

DMTrott

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Sep 8, 2023
Messages
21
Reaction score
37
Points
13
När man använder droger finns det så många variabler som kan orsaka tragedier, vilket är anledningen till att jag skrev en hel bok om ämnet. Men vid en förnyad granskning av de många katastrofklasser som jag personligen gav mig in på, är den mest gemensamma nämnaren dosen: jag tog ofta alldeles för mycket.

Jag återger nedan en artikel som jag nyligen publicerade på Substackom mina egna värsta drogupplevelser. Den var avsedd att vara något lättsam i sin framställning med målet att förmedla det allmänna budskapet att en skadereducerande process är nödvändig, men den underliggande tråden, att jag upprepade gånger misslyckades med att begränsa min aptit, är svår att komma ifrån.

Det finns ett argument för att nästan alla droger är relativt säkra med en tillräckligt liten dos, men på samma sätt är vissa droger mycket mer benägna att drabbas av olyckor än andra. Muskotnöt och Salvinorin A är kanske bra exempel: att komma över tröskeln utan att falla ner i en avgrund tenderar att vara extremt svårt. Skillnader i renhet är naturligtvis ett annat exempel.

Med allt detta i åtanke tänkte jag att artikeln kunde vara av intresse här. Till mitt eget försvar vill jag dock understryka att jag är mycket mer stabil och förnuftig nu än jag var då. :)

Jag tog 182 droger: Men vilken var den värsta?

Som författare till The Drug Users Bible antar en del människor att jag alltid var en symbol för säkerhet och god praxis när jag tog dessa 182 droger. Men ingenting kunde vara längre från sanningen.

För ett par månader sedan publicerade jag en lista över mina favoritdroger på sociala medier. Jag fick sedan frågan, ganska många gånger faktiskt, vilka som var mina MINSTA favoriter: i princip vilka droger som framkallade de värsta upplevelserna. Så här är vi nu.



I början av min resa var mina kunskaper om skadereduktion inte större än hos den genomsnittliga läsaren av den här artikeln. Detta skulle bli en enorm inlärningskurva, och boken är därför full av exempel på hur man inte ska göra. En av anledningarna till att jag tog med erfarenhetsrapporterna var för att illustrera den typ av mänskliga fel som är alltför vanliga.

Följande sammanfattningar ger var och en ett exempel på detta. De är bara ett halvt dussin av dem som jag gjorde en fullständig röra med, och som gav ett långt ifrån lyckligt resultat.

För sammanhangets skull bör jag specificera att jag själv administrerade dessa under en period av 12-15 år. För de flesta kunde jag dokumentera och beskriva deras effekter när jag faktiskt upplevde dem: antingen via skriftliga anteckningar eller genom att spela in på min telefon. Detta var naturligtvis inte alltid möjligt, eftersom jag ibland var för borta, traumatiserad eller på annat sätt engagerad.

*****ligen bör jag också göra några retrospektiva observationer om vad som följer. Det första debaclet berodde absolut på läkemedlets natur. Det andra (syntetiska ämnen) berodde också delvis på dess natur. Resten, och de andra som behandlas i boken, berodde till stor del på min egen oduglighet och självbelåtenhet.

Låt oss gå vidare med det...

--

1. Muskotnöt

Den här händelsen inträffade för många år sedan: Jag var 21, ung och (drog) naiv. Jag hade läst att muskotnöt kunde framkalla en hög, så precis som det tog jag steget. Jag kan skatta mig lycklig över att vara vid liv. Delirium är inte en resa; det är en mardröm. Jag var sjuk, yr, illamående, huvudet bultade, hallucinerade och kröp på händer och knän i vad som verkade vara en evighet av helvete. Jag återhämtade mig inte på en vecka. Lärdomen: undersök vad du än tar, och rör aldrig det här. Det är gift.

2. 5f-AKB-48

Under de tidiga dagarna av rökning av syntetiska cannabinoider testade jag ett nyligen släppt varumärke, Magic Dragon. Ingen stor sak: det är en noid, så vad kan möjligen gå fel? Svaret var allt. Detta var mil bort från den ursprungliga spice-syntetiska (JWH 0018), och ännu längre bort från själva cannabis ... något jag insåg så snart den oändliga rädslan och paranoia sparkade in. Jag snubblade till sängen och låg i fosterställning, tänkte att jag verkligen hade gjort det den här gången och hoppades på att det skulle ta ***** snart. Det verkade pågå i evigheter, men till ***** tog det faktiskt *****.

3. Salvia Divinorum [Salvinorin A Extract]

Detta är utan tvekan på mångas lista, men för mig själv förvärrades det av det faktum att jag trodde att det bara var en annan syntetisk cannabinoid. Jag inhalerade djupt från bongen; och nästan omedelbart försvann verkligheten. Det kändes som om min själ höll på att sugas ner i avgrunden och jag hade ingen aning om vad fan som pågick. Jag ville bara fly från infernot och bli mitt normala jag igen, samtidigt som jag desperat förhandlade om mitt liv med vad som verkade vara en illvillig närvaro. Jag fruktade att jag skulle få permanenta hjärnskador och att jag kanske aldrig skulle återhämta mig. Pinsamt nog var jag sedan dum nog att tro att det berodde på en chock och upprepade övningen vid ett senare tillfälle. Det blev inte bättre.

4. 5-MeO-DALT

En ganska godartad lättviktig psykedelisk är vanligtvis inte trauma, såvida du inte uppvisar en total brist på vederbörlig vård och uppmärksamhet. Jag vägde min 10 mg-dos på vågen och 0,10 g dök upp på displayen. Bra att gå, jag svalde det ner med vatten. Vänta en minut... 0,10 g? OMG: 100 mg! För sent, för hur jag än försökte kunde jag inte kräkas. Jag var livrädd och visste att jag var tvungen att ta det, vad som än hände. Det var faktiskt bra, men den första rädslan och paniken var inte något jag snabbt skulle glömma. Jag hade tur (mycket tur) att mitt obegripliga misstag gjordes med just den här drogen.

5. Pregabalin

Jag har ingen ursäkt för den här heller. På något sätt övertygade jag mig själv om att 300 mg skulle vara bra, och att jag kunde följa upp det en timme senare med en upprepad dos. Det här är vad som händer när du är tillräckligt godtrogen för att tro på isolerade foruminlägg och göra antaganden om att receptbelagda läkemedel är säkra. Det gav en havssjuk typ berusning som var helt fruktansvärd och som varade i timmar. Jag skakade, kunde inte ens skriva eller gå ordentligt, och jag mådde så illa. Det var först senare som jag upptäckte att människor faktiskt dog av användningen av denna drog i snabbt ökande antal.

6. Alkohol

Det har hänt alldeles för många gånger i mitt liv att jag har fått lida av att vara löjligt berusad, med påföljande förfärlig sjukdom/kräkning/baksmälla dagen efter eller till och med flera dagar. Ur ett skade- och beroendeperspektiv är detta en fruktansvärd drog, men som de flesta människor hade jag blivit konditionerad att se dess överanvändning som helt normal. Lyckligtvis började jag samtidigt som jag utforskade andra psykoaktiva alternativ att se alkohol för vad det var, och nu använder jag det sällan.

--

När det gäller utmanande upplevelser tenderade de flesta av de andra att handla om att jag tog i för mycket och använde alldeles för höga doser (t.ex. heroin och MDMA). Även om dessa också hade sina egna dramer, är de flesta av ovanstående mer levande etsade i mitt minne eftersom de inte bara var fruktansvärda, de åtföljdes av chock: Jag såg dem inte komma alls.

Den positiva sidan av saken är att de gav mig motivation att skriva boken: Jag vill inte att någon annan ska behöva gå igenom samma sak, och för vissa hade jag en enorm tur (medan andra kanske inte hade det). *****satsen är, som nämnts ovan, att jag lärde mig av dem.

Gör detsamma och håll dig säker. Du kan ladda ner en gratis kopia av PDF-versionen av själva boken från någon av de molnnätverkslänkar som anges på följande sida: [På BB här: https://bbgate.com/resources/the-drug-users-bible.3477/]

Kom ihåg att okunnighet dödar, utbildning räddar liv: säg NEJ till droger.
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
529
Reaction score
246
Points
43
Jag har gjort mig skyldig till att återdosera för tidigt. Nybörjarmisstag i de flesta fall
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
218
Reaction score
224
Points
43
Dosering är grunden för skadereduktion. Tack för att du delar med dig av din erfarenhet
 
Top