Question Säkerhet

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 20, 2022
Messages
146
Reaction score
81
Points
28
Hej, jag har varit aktiv i forumet under lång tid och ville ta reda på hur säkert det är alls. Jag pratar inte om att köpa produkter, mer om forumet är säkert, det är aktivt i darknet som jag misstänker är relativt säkert, men också i clearnet vilket ger mig något att tänka på att myndigheterna inte kommer att lämna det obevakat. Forumet är också väl marknadsfört, så det är svårt för mig att uppfatta det som ett underjordiskt forum/marknad. Min fråga är vilken säkerhet det finns från Site operator om man är aktiv via darknet eller clearnet? Och vad kan jag göra bäst för min egen säkerhet för att vara aktiv i detta forum.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,408
Solutions
4
Reaction score
965
Points
113
Deals
1
Jag har fått veta att clearnet-adressen bara är en portal till onion-webbplatsen. Jag fönstershoppar bara via clearnet och skickar inga meddelanden eller något som låter för mycket som konspiration för att tillverka. Jag har sett en del snygga grejer på sistone. Folk pratar mycket om programmet? Operativsystemet? Kallas för svansar att man laddar ner operativsystemet till den, sedan kopplar man in minnesstickan vid uppstart och då kör datorn ett annat operativsystem och allt går till USB-enheten och ingenting syns på datorn efteråt. Jag såg också någon ta en liten enhet av usc-typ och ge den stealth. Den här killen fick ett mikrominneskort eller något och dissekerade en USB till c-typ mikro USB-kabel och satte in den så att den bara såg ut som en laddningskabel men det är faktiskt ett flashminne. Det är lite James Bond-skit, det är osannolikt att de granskar en laddningssladd men det kan ha ett operativsystem och alla filer för att köra riggen oupptäckbart. Jag behöver faktiskt få det här gjort själv.
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
529
Reaction score
246
Points
43
Så du använder redan tails, och besöker därför via Tor? Mina andra rekommendationer skulle vara pgp för att kryptera dina egna meddelanden (du har kleo på svansar). Jag har hört att leverantören ska ha sin offentliga nyckel på sin sida. Du har också fjäderplånbok förinstallerad så använd XMR
 

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 20, 2022
Messages
146
Reaction score
81
Points
28
Tack så mycket, jag kommer definitivt att få svansar. Laddningskabeln är fantastisk eftersom jag såg slitbana för bara några dagar sedan.

På grund av tails hade jag en annan fråga, skulle det vara möjligt att starta en smartphone?
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
529
Reaction score
246
Points
43
Ja, du kan inte använda den på en telefon. Det är verkligen säkrast på en dator
 

prophet

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Mar 31, 2024
Messages
89
Reaction score
72
Points
18
Deals
18
Tails fungerar inte med smartphones men om du får en google pixle-telefon kan du ladda ner graphene os som ger ungefär den säkraste mängden säkerhet du kan få med en telefon. Jag skulle dock rekommendera att undvika telefoner om möjligt.
 
Top