Söker råd angående amfetaminsyntes med hjälp av kanelaldehyd

SaltedLead

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 22, 2023
Messages
1
Reaction score
1
Points
3
Hej, vad gör du här?

Jag är lite ny på det här forumet och överväger att försöka en syntes baserad på ett reddit-inlägg som beskriver skapandet av racemisk amfetamin med utgångspunkt från kanelaldehyd.
Inlägget var ganska vagt och beskrev bara en grov översikt över proceduren så jag har försökt mitt bästa för att fylla i ämnena.

Syntesen går enligt följande.

100 ml cinnamaldehyd tillsätts till 100 ml bensylalkohol för att producera cinnamylalkohol.
Cinnamylalkoholen tillsätts till ammoniak i förhållandet 1:1 för att skapa cinnamylamin.
Detta tillsätts igen till bensylalkohol 1:1 för att göra fenylpropylamin som sedan hydreras med hjälp av en vätgasförsörjning för att producera dl-fenylisopropylamin AKA amfetamin.
Följt av omkristallisering.

Jag har inte dabbat i amfetaminsyntes tidigare så alla råd skulle uppskattas, särskilt om någon har gjort denna syntes tidigare.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
330
Reaction score
276
Points
63
Inget av detta är begripligt
 

Melv99

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 16, 2023
Messages
31
Reaction score
11
Points
8
Hon hänvisar förmodligen till Cyprinal (Methyl-cinnamaldehyde)? Jag är inte säker på hur, men jag antar att det kan göras och har gjorts.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
330
Reaction score
276
Points
63
Nej, Cyprinal, vilken alfametylcinnamaldehyd som helst kan genomgå en Bayer Villinger-oxidation för att bilda P2P-enolester som hydrolyseras lätt till P2P. Det görs vanligtvis med Oxone, men Caros acid och peracids fungerar också. Bra för mindre, kanske medelstora partier men olämpligt för något större för de stora lösningsmedelsvolymer som behövs och det tar också ganska lång tid, plus att det finns en sidoreaktion där enolestern oxideras ytterligare till en epoxid och så kommer det alltid att finnas en blandning av produkter som måste hanteras i upparbetningen.
 
Top