Misslyckad 4mmc-syntes

Czeczeczecze

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 7, 2022
Messages
24
Reaction score
5
Points
3
Jag gjorde 4mmc-syntes i DCM steg för steg som alltid. 1 kg 2b4m 5L DCM 2L metyloamin, låt det blandas för natten ~ 8h tvätt freebase 2 gånger, tillsatt is 5L iskall aceton med 500 ml 35% hcl och ingenting hände. Vanligtvis i *****et av tillsats av aceton med hcl-pulver är synligt i hela lösningen. den här gången ingen. Några råd? hela satsen misslyckas?
 

ymaaah

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 27, 2022
Messages
156
Reaction score
52
Points
28
Jag ser vad du menar, oljan fällde inte ut det rätt? Om ja, lägg bara oljan i en platt pyrexplatta och vänta några dagar, den kommer att kristallisera ;), efter, kan du rena den med aceton
 

antrax

Don't buy from me
Resident
Joined
May 14, 2023
Messages
163
Reaction score
55
Points
28
Vet du om det i metylamineringsprocessen av den organiska basen är bättre att täcka bägaren så att metylaminångorna inte kommer ut eller låta locket vara öppet så att ångorna kommer ut?
 

antrax

Don't buy from me
Resident
Joined
May 14, 2023
Messages
163
Reaction score
55
Points
28
8 timmars omrörning? Jag syntetiserar bk-MDMA och efter att prekursorn CAS 52190-28-0 har lösts med DCM och sedan tillsätter jag metylamin 40% vattenlösning, rör om det i 1 timme, sedan gör jag extraktionen av etylacetat, jag tvättar den fria basen 3 gånger och tillsätter sedan 35-38% HCl & acetonlösning till den fria basen och metylon HCl kommer alltid ut.
 

roths*****33

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 17, 2022
Messages
69
Reaction score
45
Points
18
Har du lagt till heating?
 

xile

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 25, 2023
Messages
102
Reaction score
52
Points
28
@Czeczeczecze:
Samma bro, få aldrig en produkt av DCM-rutten.
Prova Toluene eller Benzen som lösningsmedel och kom ihåg att använda det övre lagret. Syra med en blandning av 90% Aceton och 10% HCL (37%).
Ett pulver bildas omedelbart och du måste bara filtrera det.
Omkristallisera det sedan.
 
Top