DMT från gamma-aminosmörsyra

farukhocaoglu

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
14
Reaction score
1
Points
3
Jag har alltid velat tillverka DMT men kunde inte göra det med OTC-kemikalier och alla synteser jag hittade behövde NaBH4 eller andra derivat av det. Då kom Fischer Indole-syntesen att tänka på, men jag kunde inte hitta några recept här, eller de jag hittade började med 4-klorbutanal, som jag inte heller hade tillgång till. Det var därför jag kom på denna syntes här från gamma-aminosmörsyra som används som ett rothormon för växter.

PkjRaUMhf3


Är det här receptet rimligt alls? Om inte, finns det ett sätt att modifiera det på ett sätt så att det kan göras med OTC-kemikalier eller finns det ett känt recept för 4-(N,N-dimetylamino) butanal dietylacetal som kan tillverkas av OTC-kemikalier?
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28


Hej

I det andra steget kan estern inte reagera med trimetoximetan, även om den gör det, läggs ett kol till kedjan och kedjan har 5 kol.
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Jag har utformat en sådan metod, den kanske är framgångsrik, men den är inte kostnadseffektiv

NWjdrysNOq
 

farukhocaoglu

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
14
Reaction score
1
Points
3
Jag har inte LiAlH4, PCC eller TsCl. Jag har arbetat hårt för att få ett OTC-vänligt recept men jag antar att det är omöjligt att göra DMT från OTC-kemikalier till skillnad från amfetamin.
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Ja, indolbaserade föreningar är dyra och svåra att syntetisera även med konventionella metoder.
 

farukhocaoglu

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
14
Reaction score
1
Points
3
Jag antar också att det inte finns något sätt att tillverka 4-klor-1-butanol i ett amatörlaboratorium utan att använda THF.
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Det mest praktiska sättet är syntesen av 4-klor-1-butanol från THF. Även om du inte har en vakuumpump kan du enkelt tillverka en.
Du kan nästan göra det vid 50-55% koncentration.
 

summer_*****

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 5, 2022
Messages
29
Reaction score
29
Points
13
5b9sFOdTBq
XzsI7r2h5R
JQ2Yxv7aKh
L5JTDuXGVl
2vOoWGlrX4

Tillsatsen av HCl till dubbelbindningen är konstig, jag hittade en referens för det (här), men jag antar att det kan ersättas med HBr och en peroxid eftersom det är en mer känd tillsats som skulle göra anti-Markovnikov-produkten.
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Hej, i det andra steget, som du sa, kan hcl inte tillsättas som en anti-Markonioff-reaktion, anti-Markonioff-reaktionen måste fortsätta. I det sista steget äger en sådan reaktion inte rum eftersom kolet skyddas av 3 syre. Trimetoximetan kan reagera under sura men inte basiska förhållanden.
 
View previous replies…

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Just det, jag såg just Bodroux-Chichibabin I steg 2 sker också den intramolekylära reaktionen.
 

summer_*****

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 5, 2022
Messages
29
Reaction score
29
Points
13
Idetta dokument anges också att anti-markovnikov-tillsatsen av HCl är möjlig om den bubblas in i smält N,N-dimetylallylammoniunklorid
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Vid hög temperatur kommer reaktionen sannolikt att fortgå som en radikal. Dessa reaktioner är svåra att utföra i hemlaboratorier, det är främst industriella metoder.
 

Opal

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 29, 2022
Messages
4
Reaction score
0
Points
1
Är alla i den här tråden galna? Du kommer inte att jävlas med aluminiumamalgam, HCl-gas, Grignards, fenylhydrazin och så vidare och sedan säga att NaBH4 är ute*****et. Om man vill ha tryptaminer gör man reduktiv aminering på tryptamin med NaBH4 eller något annat, eller Shulgin-vägen med indol och oxalylklorid - inte detta. Detta är bara galenskap och visar att ingen av er har gjort detta i mer än några månader på sin höjd.
 

Sue

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 12, 2023
Messages
28
Reaction score
16
Points
3
Eller så kan man extrahera från växter och få det gjort.
Allt över disk...
 
Top