Question bitcoin atms?

smuser86

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Oct 23, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Hej. Jag snubblade över en av dessa bankomater som erbjuder att köpa bitcoins, så jag tänkte att jag bara skulle skanna en QR-kod som jag fick av en av onlineplattformarna för att lägga till pengar på mitt konto. Problemet är att den dumma saken kräver ditt skattenummer, så om jag anger det när jag köper mynten skulle det i princip vara att säga "hej poliser, jag ska köpa lite droger, här är mitt bitcoinplånboks-ID och all min personliga information inklusive min hemadress ifall du skulle vilja komma in på en kopp kaffe". De säger till och med att om du anger ditt skattenummer felaktigt kan det bli en fördröjning i behandlingen av transaktionen, så jag antar att om du bara skriver in några slumpmässiga siffror kommer det helt enkelt inte att fungera (har jag fel om det?)

Å andra sidan tänkte jag att dessa bitcoinplånböcker är individuella, jag antar att ingen annan än jag själv någonsin kommer att använda dem, så de är inte kopplade till några andra transaktioner som kan anses vara olagliga. Tycker du att det fortfarande är värt att försöka?

Hur som helst, vad tycker du skulle vara det bästa sättet att köpa några bitcoins för sådana ändamål utan att väcka för mycket uppmärksamhet? Jag trodde att detta skulle vara mycket enklare, men tydligen blir det komplicerat när du vill köpa en "anonym" valuta utan att faktiskt ge ut all din personliga information till federala myndigheter. Ska jag registrera min egen plånbok och sedan leta efter några P2P-handlare och sedan använda min personliga plånbok för att göra en transaktion till plattformen? Jag antar att en genomsnittlig droganvändare som heter Joe som gillar att ta lite H då och då inte skulle bry sig om sådana olägenheter. Registrerar folk bara helt enkelt en plånbok någonstans på coinbase och köper sedan bitcoins med sina kreditkort?

Jag ber om ursäkt om det här är en dum fråga, jag är bara väldigt ny på det här ämnet och förstår faktiskt inte hur allt detta fungerar.
 
Top