Opbrengst of tijd?

What would you prefer:

  • Increase reaction yield insignificantly (~5-15%)

  • Reduce reaction time and labor intensity, but loose some the product


Results are only viewable after voting.

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,814
Points
113
Deals
1
Hallo daar! Tijdens chemische syntheses zijn er residuen van doelproducten. Deze worden gevormd door bepaalde manipulaties zoals wassen, laagscheiding, decanteren, verzuring (zoutvorming) enzovoort. Zulke producten kunnen verzameld worden door extra extracties, destillaties en kristallisaties om de syntheseopbrengst onbeduidend te verhogen. Deze manipulaties kosten wat tijd en verhogen het hele syntheseproces. Bovendien kost het meer tijd in het laboratorium, wat gepaard gaat met potentiële sluiprisico's.

UPD
Er is verlies in een slib van enkele populaire syntheses.
 
Last edited:

Heineken

Don't buy from me
Member
Joined
Jun 8, 2023
Messages
111
Reaction score
55
Points
28
als u weet hoe u het moet maken, dan is tijd geen probleem.
als je 3/4mmc 3/4cmc apvp/bkndma 20kg of 100kg is max 2days gemaakt poeder 2max weken gemaakt kristal
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,419
Solutions
4
Reaction score
971
Points
113
Deals
1
Dit onderwerp 😬 zou ik niet 15% onbelangrijk willen noemen. Misschien in Polen, waar de precursoren als water door de straat stromen, maar diegenen onder ons die een week lang met hun kont in de plooi zitten in de hoop dat hun post in de bus valt, willen die 15% graag verzamelen. Als ik plastic las moet kopen voor $40/pint en daar de DCM uit moet destilleren, dan wil ik dat terugwinnen. Als ik een liter kan kopen voor $30, laat ik het waarschijnlijk achter.
 

Mr Gonzo

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 13, 2023
Messages
75
Reaction score
30
Points
18
Ik ben 2e van mening dat 15% verspilde moeite, tijd en geld is. Gezien de reactiebeoordeling zoals die is. 67,1% van de mensen sch*****n volgens mij echt de bodem van het vat, na het uitvoeren van synthesen en het doen van extracties enz. is 15% persoonlijk niets als de eerste herkristallisatie de opbrengst van je product met minstens 20 tot 35% kan verlagen, misschien wel meer!
 

PNicole

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 18, 2023
Messages
18
Reaction score
28
Points
3
Het hangt ervan af. Omgaan met slib, dat is het zeker niet waard. Zelfs in de legale industrie is slib een van de moeilijkste dingen om mee om te gaan. In het oorspronkelijke artikel gebruikt hij slechts 5 ml 25% NaOH-oplossing. Je hebt ongeveer 9-9,3 gram NaOH nodig om elke gram Al te vernietigen. Dus rond de 54-55 gram NaoH (100%), beloof ik je dat er niet veel slib overblijft.

Ook 65% is erg laagproductief, er zijn betere aanpassingen aan deze methode. Methanol is veel beter, Al-korrels worden nooit folie en de Al/Hg-verhouding is beter.
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
160
Points
43
Ik kan zien waar dit van afhangt. Op dit moment schraap ik voor elke cent een hoger risico bij elkaar. Optimaal zou ik de voorkeur geven aan vermindering van tijd en arbeid, als je een hogere opbrengst wilt, moet je gewoon opschalen.
In het geval dat het niet de algemene procedure zelf is, maar een kwestie van de keuze om even een 2e of 3e wasbeurt te doen en het alleen dan en daar gedaan kan worden, ben ik ervoor. Ik ben voortdurend op zoek naar snelkoppelingen en multitasking - als je bijvoorbeeld door kunt gaan en iets op de lange baan kunt schuiven, dan terug kunt gaan en opnieuw kunt wassen en dat dan weer kunt toevoegen aan het experiment dat gaande is. Of je kunt je wasbeurten/extracten toevoegen aan je recyclestapel - of je 'slib'.
In het geval van het recyclen van slib - spaar 10 of 20 rondes en doe het allemaal tegelijk in je vrije tijd, of wanneer het krap wordt. Er gaan kleine hoeveelheden product verloren door het wassen en zuiveren, maar de totale opbrengst wordt niet vreselijk beïnvloed. Het totale gewicht wordt wel beïnvloed door het verlies van onzuiverheden, en daar ben ik helemaal voor. De prioriteit gaat van veiligheid naar kwaliteit en dan efficiëntie en het minimaliseren van verlies, tenminste voor mij.
 
Top