PGP basis

ney10

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 9, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Goedenavond iedereen.

Ik ben momenteel op zoek naar informatie over PGP, en meer specifiek over het ophalen van informatie via een "keybase". Onlangs had ik een discussie met zeer interessante mensen die in staat waren om een e-mailadres te identificeren alleen van een PGP vingerafdruk. Ze gebruikten een keybase met PGP fingerprints om hun onderzoek uit te voeren.

Ik ben echter niet erg bekend met dit concept van "keybase". Kan iemand me uitleggen hoe het precies werkt? Wat zijn de voordelen en beperkingen van deze methode om informatie op te zoeken?

Als u voorbeelden hebt van "keybase" of bronnen die u me kunt aanbevelen om er meer over te leren, zou ik u zeer dankbaar zijn.

Bij voorbaat dank voor uw hulp en advies.
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
156
Points
43
Als je een PGP-sleutel aanmaakt, kun je je e-mailadres erin opnemen als je dat wilt. Je kunt je publieke sleutels ook uploaden naar een publieke keyserver.

Je hebt geen discussie gehad met interessante mensen die 'onderzoek' doen. Dit zijn normale functies van pgp. Heb je geen GnuPG gebruikt? Lees gewoon de handleiding.
 

cubesquare

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 11, 2022
Messages
150
Reaction score
97
Points
28
Het is een heel slecht idee om a) een e-mail bij te voegen met een PGP-sleutel en b) het te laden op een openbare server.

Ik bedoel, wil je het geheim houden of niet?
 

HustlerFox

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Oct 11, 2023
Messages
77
Reaction score
46
Points
18
Iedereen die weet hoe pgp werkt, kan het doen... en het is echt een heel stom idee om je mail aan je sleutel te koppelen....
 
Top