1-Fenyl-2-propanon (P2P) Leuckart aminering tot amfetamine en methamfetamine. Schaal van Smale.

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,048
Points
93
Amfetamine
Reagentia:
  • 1-Fenyl-2-propanon (P2P) 0,827 g, 6,2 mmol.
  • Formamide 3,5 ml.
  • Waterstofperoxide (H2O2) 5 ml 30%.
  • Benzeen 50 ml.
  • Magnesiumsulfaat (MgSO4).
  • Methanol 5 ml (MeOH).
  • Zoutzuur (15 % aq HCl) 5 ml.
  • Gedestilleerd water 25 ml.
  • Dichloormethaan (DCM) 90 ml.
  • Natriumhydroxide (NaOH) pellets.
  • zwavelzuur.
  • Aceton.
Apparatuur en glaswerk:
YrE8sW0dQo
1. Een mengsel van 1-fenyl-2-propanon (P2P) 0,827 g, 6,2 mmol en formamide 3,5 ml wordt verwarmd bij 160-170 ℃ gedurende 16 uur in een peervormige kolf van 10 ml met een refluxkoeler.
2.
Het mengsel wordt afgekoeld tot kamertemperatuur, waterstofperoxide 5 ml 30% (H2O2) wordt toegevoegd. Het mengsel wordt afgekoeld tot kamertemperatuur en er wordt waterstofperoxide 5 ml 30% (H2O2) toegevoegd. Het mengsel wordt 15 min. geroerd.
3. Het reactiemengsel wordt
geëxtraheerd met benzeen (2x25 ml) is scheitrechter. Het extract wordt gedroogd boven magnesiumsulfaat (MgSO4) en gefiltreerd. Een donkere olie wordt verkregen na benzeenverdamping van gecombineerd extract.
4. De donkere olie wordt opgelost in een mengsel van methanol 5 ml (MeOH) en zoutzuur (15% HCl) 5 ml en refluxed onder constant roeren gedurende 2 uur.
5. Het reactiemengsel wordt verdampt onder gecontroleerde atmosfeer. Het reactiemengsel wordt onder verminderde druk ingedampt. Vervolgens wordt het overblijvende product opgelost in gedestilleerd water 25 ml en geëxtraheerd met dichloormethaan (DCM) CH2Cl2 (2x20 ml).
6. De waterige oplossing wordt alkalisch gemaakt. De waterige oplossing wordt gealkaliseerd tot pH 10 door toevoeging van natriumhydroxide (NaOH) pellets en geëxtraheerd met DCM (2x25 ml).
7. De gecombineerde DCM-extracten worden ingedampt. De amfetaminevrije base wordt verkregen als gele olie.
8. Amfetaminesulfaat
wordtbereid door zwavelzuur toe te voegen in droge aceton in een volumeverhouding van 1:10 tot pH 6. Het product wordt gefiltreerd in een Buchner-kolf en trechter, gewassen met een kleine hoeveelheid droge koude aceton en gedroogd aan de lucht (het is beter om een vacuümexsiccator te gebruiken omde droogsnelheid te verhogen).


Methamfetamine
...
Reagentia.
  • 1-Fenyl-2-propanon (P2P) 5,4 mL, 40,2 mmol.
  • N-methylformamide 13,4 mL, 229 mmol.
  • Magnesiumsulfaat (MgSO4).
  • Zoutzuur (36-37% aq HCl) 10,7 mL, 0,004 mmol.
  • Tolueen 60 ml.
  • Natriumhydroxide (NaOH).
  • Gedestilleerd water.
  • Aceton.
  • Waterstofchloridegas (HCl).
Apparatuur en glaswerk.
J2stEP04YF
1. N-methylformamide 13,4 mL, 229 mmol, 5,7 equiv wordt toegevoegd aan 1-fenyl-2-propanon (P2P) 5,4 mL, 40,2 mmol onder constant roeren in een peervormige kolf van 50 ml met een refluxkoeler.
2
. De reactietemperatuur wordt geleidelijk verhoogd tot 165-170 °C en gedurende 24-36 uur gehandhaafd. De reactietemperatuur wordt geleidelijk verhoogd tot 165-170 °C en gedurende 24-36 uur gehandhaafd.
3. Het reactiemengsel wordt afgekoeld tot kamertemperatuur. Het reactiemengsel wordt afgekoeld tot kamertemperatuur. Natriumhydroxide (10 M NaOH aq) oplossing 24 mL, 0,24 mmol wordt toegevoegd en het reactiemengsel wordt refluxed gedurende 2 uur.
4. Het reactiemengsel wordt afgekoeld tot kamertemperatuur. Het reactiemengsel wordt afgekoeld tot kamertemperatuur en gescheiden in verschillende lagen. Een waterige laag wordt weggegooid. Zoutzuur (36-37% aq HCl) 10,7 mL, 0,004 mmol wordt toegevoegd aan een rode organische laag.
5. Het organische mengsel
refluxed gedurende 2 uur. Daarna wordt de oplossing afgekoeld tot kamertemperatuur. Natriumhydroxide (8,3 M aq NaOH) oplossing 16,0 mL, 0,13 mmol wordt langzaam toegevoegd. De ruwe methamfetamine vrije base wordtgeëxtraheerd met tolueen (3 × 20 mL).
6. De gecombineerde organische lagen worden
gedroogd boven MgSO4 en het oplosmiddel wordtin vacuüm verdampt. Ruwe methamfetaminevrije base wordt verkregen als een bruine olie.
7. Ruwe vrije methamfetamine base wordt gedestilleerd onder vacuüm (2 mbar, 60-100 °C) met behulp van Kugelrohr destillatieapparaat (optioneel) om methamfetamine op te leveren als een heldere tot lichtgele olie (2,5 g, 42%).


Methamfetaminehydrochloridekristallisatie
1. Vrije base wordt opgelost in 50 mL tolueen en watervrij waterstofchloridegas (HCl) wordt door de oplossing geblazen totdat er een wit neerslag ontstaat (pH 6).
2.
Het resulterende witte neerslag wordt gefiltreerd.Het resulterende witte neerslag wordt gefilterd met behulp van Buchner-kolf en trechter, gewassen met een kleine hoeveelheid tolueen en gedroogd onder vacuüm om methamfetaminehydrochloride te produceren als een wit zout 2,0 g, 27%.
 
Last edited by a moderator:

Botsauto-Dutchland

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 11, 2022
Messages
86
Reaction score
42
Points
18
134g/m p2p 45g/m forma dus ik berekende :100
1,34g 0,5g X22
Ik heb 30 g p2p dus X 22 en ik kreeg
30g p2p forma 11gx 5 Ik las dat de reactieverhouding het beste 1:5 was en mierenzuur als katalysator.

Vervolgens heb ik hcl gebruikt om te hydroliseren, maar ik had slechts 50% opbrengst, maar ik had te veel water in het ammoniumformiaat /formamide dat ik had geproduceerd.
Nu heb ik de oplossing format/formamide verwarmd tot 175 dus ik hoop dat dit helpt....

Wat is de opbrengst van deze methode?
 

Botsauto-Dutchland

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 11, 2022
Messages
86
Reaction score
42
Points
18
de opbrengst is hoger zorg ervoor dat de p2p gezuiverd en gedroogd is, als je de formamide en p2p mengt moet het geen lagen mengen. en het bereiden van formamide/formiaat verwarm het tot 180 Short en verlaag het dan tot 170 totdat er geen water/zuur overdestilleert en wacht dan gewoon nog even. wanneer je stopt met verwarmen zet je een dop op het glaswerk zodat het luchtdicht is.
Op deze manier had ik van p2p olie naar a- 100ml naar ongeveer 70ml, maar na het vacuümdestilleren verspilde ik wat a in de pomp en aan het begin en einde had ik 60ml perfect heldere a-olie.
Ik wou dat ik kon schrijven hoeveel poeder ik kon krijgen 10ml a naar afosfaat en naar sulfaat.

Als 10ml 9.4g d/l Amfetamine base wordt gemengd met zuur (zwavelzuur98) wat moet het poeder in gewicht hebben, en wat moet het excacte gewicht in zuur zijn om ph te bereiken?
Nu met niet zelfgemaakte olie is het 1ml zuur op 10 gram A olie 10 gram poeder. reactie rookt meer wanneer geen alcohol gebruikt voor het mengen.
Moet het schoner zonder ether-zuur basis wassen en een stoomdestilatie uitvoeren uit een roestvrij stalen container gestoomd waar een koeler. ( als de olie geen p2p bevat) welke onzuiverheid komt erbij.
 

Selassi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 10, 2022
Messages
102
Reaction score
53
Points
28
Swim kreeg een vraag over een andere variatie op deze methode:

Na de eerste stap (koken met mierenzuur en formamide) koken ze nu de organische fase opnieuw met water en NaOH in plaats van reflux met HCl.

Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met deze andere tweede stap? Swim heeft het nog nooit op deze manier gedaan, maar het lijkt veel tijd te besparen in tegenstelling tot de oldschool methode met refluxen met HCl.

Welke sterkte van natronloog/water en hoeveel wordt er in de reactor gebracht per L product?
Hoe lang moet dit reactiemengsel koken op welke temperatuur?
 

Curiousonion

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 29, 2022
Messages
190
Reaction score
67
Points
28
Waarom zo'n lage opbrengst voor dit, heeft iemand een methode met een hogere opbrengst voor methamfetamine?
 

KornerStore

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 24, 2022
Messages
10
Reaction score
1
Points
1
Ik ben geen expert, maar er zijn veel methoden met een hogere opbrengst. Kwikamalgaam of een borohydride reductie zijn de meest voorkomende methoden buiten de leuckart.

De leuckart heeft gewoon een lage opbrengst, daar is niets aan te doen. Maar de reagentia zijn simpel en goedkoop, het proces is eenvoudig, en je kunt ook n methylformamide vervangen door mierenzuur en methylamine. Dus het heeft voor- en nadelen.
 

workworkwork

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 22, 2022
Messages
74
Solutions
1
Reaction score
32
Points
18
Opbrengst voor methamfetamine is 27% en voor amfetamine?

Sommige studies hebben goede rendementen voor de Leuckart-route,
zoals in deze thread https://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhn...-bmk-5449-12-7-to-free-base-a-oil.2906/page-4
1) Neem een rondbodemkolf van 2 liter en voeg 433 g mierenzuur toe. Voeg langzaam en in kleine hoeveelheden 360 g ammoniumcarbonaat toe. Wacht tussen de toevoegingen tot het bruisen van CO2 stopt. Als dit niet in acht wordt genomen, bestaat het risico van overlopen.
2) Voeg aan de bereide oplossing 100 ml P2P toe.
3) Aangesloten in reflux onder goed roeren.
4) Houd gedurende 24 uur een temperatuur van 160-165°C aan. Je kunt het bijvoorbeeld in meerdere sessies van 6 uur doen.
N-formylamfetamine is het product met een opbrengst tot 78%.

Ik ben benieuwd naar deze route omdat het mogelijk is om het op middelgrote of grote schaal te maken en de precursoren erg goedkoop zijn.
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
134
Points
43

dat is geen juiste verkeerde info die scriptieman maakt grote fouten

ammoniumcarbonaat wordt nooit direct met p2p gebruikt.
Eerst wordt ammoniumformiaat gemaakt.
Het ammoniumformaat is eenvoudig te maken via ammoniumcarbonaat en mierenzuur. Titreer
tot een mooie pH van 7 en verwijder het water.
Alleen dan kan het gebruikt worden met p2p.
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
134
Points
43
Dus nu kom ik weer op het punt waar HCI in het spel komt.
gisteren, mijn p2p boild 14 uur met ammonium formaat ph7
het ziet er erg goed uit

Ik haat HCI
Ik kan er niet tegen, weet niet wat het is maar ik wil het niet meer gebruiken.
Deze shit me doden en al mijn elektrische dingen aan .

Is er geen andere manier voor deze laatste stap?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Gebruikt u refluxcondensor en zuurkast?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
180
Reaction score
84
Points
28
G.Patton: Meneer, kan ik ethylacetaat gebruiken in plaats van DCM bij de synthese van amfetamine? Of moet ik in plaats daarvan xyleen gebruiken? Ik bedoel wanneer ik de hydrolyse heb gedaan.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Kijk alsjeblieft in het speciale onderwerp en vraag het daar. Niet hier.
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
134
Points
43

ja dat doe ik, maar ik kan er alleen tegen met HCI heb ik dit probleem
 

Sonnettales

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 28, 2022
Messages
19
Reaction score
5
Points
3
Helaas, als ze zeggen vergassen, moet je iets vergassen. Ik heb dioxaan van tevoren vergast, zodat ik het bij de hand heb. Uiteindelijk hoef ik het maar 1-2 keer per maand te doen. 99% isopropyl kan ook worden gebruikt.
 

Bartholomeus

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 23, 2022
Messages
127
Reaction score
68
Points
28
Heeft iemand echte succesverhalen op GROTE schaal met deze Leuckart-reactie bij het gebruik van p2p/formamide/forminezuur om a-olie te vormen?
Kan iemand met echte ervaring zijn resultaten posten, want dit is echt frustrerend.
Er zijn veel grote laboratoria in Nederland die a-oil produceren en iemand moet het proces echt kennen.
Dus als iemand dit leest en iets weet, post dan alsjeblieft je ervaringen
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
134
Points
43

Ze delen het niet mijn vriend, ze praten alleen alsof ze het grootste lab in de geschiedenis hebben.
Ik wacht 3 maanden op de laatste stap in deze synthese.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Waar wacht je nog op?
 

sponsor

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 23, 2022
Messages
16
Reaction score
8
Points
3

Bent u hier nog steeds actief meneer?
 

Botsauto-Dutchland

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 11, 2022
Messages
86
Reaction score
42
Points
18
Ja, het spijt me dat ik me vergist heb, maar ik had wat problemen,
in mijn land is het niet toegestaan wat ik hier heb besproken.
en het kwikgehalte kostte me 16.000 dus ik produceerde op grote schaal (grapje)
 

ossi

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 15, 2022
Messages
69
Reaction score
29
Points
18
hallo,

dat betekent dat ik voor 1000g P2P meer dan 50 liter benzeen en meer dan 90 liter DCM nodig heb?
of heb je minder nodig voor grote hoeveelheden?

thx
 

Hank Schrader

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 10, 2022
Messages
79
Reaction score
166
Points
33
Vele jaren geleden werkte ik met de Leuckart-reactie. Ik heb de ideale verhoudingen afgeleid voor het verkrijgen van het formylderivaat en de uiteindelijke hydrolyse van het product. Ik kan alleen zeggen dat voor de activering van de reactie een mierenzuurkatalysator nodig is. Ik verhoog de temperatuur heel langzaam met behulp van een nauwkeurige temperatuurregelaar om het water langzaam te verdrijven. Na 48 uur+ is de opbrengst van mijn mierenzuurderivaat bijna 95%+.
Het mierenzuurderivaat moet idealiter met water worden gewassen!

De belangrijkste verliezen in de reactie zijn meestal het gevolg van hydrolyse. Zure hydrolyse geeft een opbrengst van niet meer dan 30-50% voor amines. Er zijn betere hydrolysemethoden. Hydrolyse moet worden uitgevoerd in methanol en in aanwezigheid van KOH of NaOH.
 

Hank Schrader

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 10, 2022
Messages
79
Reaction score
166
Points
33
Ik wil je ook een plezier doen, een leukart kan in enkele minuten gemaakt worden, het is voldoende om een speciale chemische magnetron aan te schaffen en het mengsel van formamide keton en katalysator in stappen te bestralen.
De opbrengst van het formylderivaat is meer dan 95%.
Dit is een zeer goede en herhaaldelijk bestudeerde technologie.

In de juiste handen zal deze kennis je een geweldige uitweg bieden.
Als je de hydrolyse correct uitvoert, haal je een rendement van meer dan 90%!!!
In de handen van iemand die weet wat hij doet wordt uit 1 kg ongesubstitueerd keton 810-830 ML van de vrije base van het amine, gezuiverd door vacuüm gefractioneerde destillatie, verkregen. Na neutralisatie (6,5-7 pH) en filteren op een centrifuge verkrijgen we een product dat wordt gevuld met watervrije aceton en gemengd tot een homogene massa en opnieuw gefilterd op een centrifuge. Het resultaat is 1020 - 1045 g sneeuwwit amfetaminesulfaat zonder een enkele aminegeur.
AEnjrhBxKk
 
Last edited:

Hank Schrader

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 10, 2022
Messages
79
Reaction score
166
Points
33
Ik zal de tabel met je delen.
Khi3lZJupI
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
330
Reaction score
275
Points
63
Misschien is het alleen maar eerlijk om toe te voegen dat temperaturen boven de 180 °C, zoals de genoemde 200 en 210 °C, P2P en zelfs formamide volledig vernietigen. Ventileer alles wat van de bovenkant van de condensor komt naar buiten! Serieus!
Houd het onder de 180, beter onder de 175 °C en kalibreer de infraroodthermometer aan de erlenmeyer die je gebruikt, anders zul je nooit precies weten hoe heet het is.

Veel succes
 
View previous replies…

Throw-off

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 18, 2024
Messages
68
Reaction score
37
Points
18
Met Hydrolyse van het formylamide in deze metingen.
NMF - 130ml
P2P - 100ml
Mierenzuur - 84ml
Hoeveel naoh oplossing heb je nodig en hoeveel HCI? Is 35% laboratoriumkwaliteit voldoende?
 

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 20, 2022
Messages
146
Reaction score
81
Points
28
Het corresponderende document voor isomeerscheiding
 

Attachments

  • JuqFbr0xSp.jpg
    JuqFbr0xSp.jpg
    1.6 MB · Views: 41

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
330
Reaction score
275
Points
63
En als gratis service van ondergetekende, de verhoudingen voor P2P:

formamide 50 ml 1,5 mol
mierenzuur 56 ml 1,5 mol
P2P 66 ml 0,5 mol
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
180
Reaction score
84
Points
28
Ja, ik heb vaak gemerkt dat ik veel oplosmiddelen koop en ze gebruik om niets te krijgen. En nog eens, en nog eens. Maar dit is zo interessant dat ik het nooit opgeef!
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
180
Reaction score
84
Points
28
Je begreep niet wat ik zei, en ik weet het, want ik begreep nu ook niet wat ik schreef... :) Ik verwees naar degenen die lui zijn en de juiste molaire verhoudingen en zo met de paplepel ingegoten willen krijgen... ... en niet de moeite nemen om boeken of teksten over het maken van verbindingen te lezen. Dat irriteert me.
 

jokerr

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 25, 2022
Messages
15
Reaction score
15
Points
3
meesters ;

@Hank Schrader kunt u een amfetamine synthetiseren met de methode die u noemde?
Of kunt u een onderwerp openen en ons deze synthese in detail uitleggen?
We zullen erg behulpzaam zijn voor beginners.

p2p - amfetamine 90% rendement is een zeer goed cijfer.

@G.Patton
Kunt u alstublieft een gedetailleerd onderwerp of video van deze synthese maken?
 
Top