Crystal Meth-vejen (video)

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,648
Solutions
2
Reaction score
1,742
Points
113
Deals
666

Hvordan organiserer det mexicanske Sinaloa-kartel smuglingen af Crystal Meth fra kinesiske og indiske fabrikker til forhandlere over hele verden?

Det mexicanske Sinaloa-kartel smugler stærkt vanedannende crystal meth fra kinesiske og indiske fabrikker til narkohandlere over hele verden. Hvordan lykkes det dem at køre en så kompleks ulovlig operation?
Crystal meth er et stof, der af nogle anses for at være endnu mere vanedannende end heroin. "En crystal-kunde er en livstidskunde", forklarer en schweizisk narkohandler, Marc. Selvom stoffet ofte kommer fra Østeuropa, får mange misbrugere rundt om i verden også deres forsyninger takket være det mexicanske Sinaloa-kartels operationer. Det syntetiske stof fremstilles i Mexico og sendes derefter rundt i verden. "De sender det ud i hele verden. De er verdens førende inden for salg af krystal ", siger Marc. For at fremstille meth skal man bruge visse stærkt regulerede "prækursor"-kemikalier, som kommer fra fabrikker i bl.a. Kina. "Ja, vi har denne type produkter ... vi har købt dem af toldere, de arbejder for os. De hjælper med al vores eksport til Mexico ", siger en kinesisk leverandør, da han bliver kontaktet af en undercover-reporter. Markus Schlaepfer, der er kemiker hos politiet, forklarer, at fordi meth kan fremstilles af så mange forskellige forstadier, er regulering en kamp. "Nogle er tilladt eller strengt kontrolleret for at fremstille lovlige stoffer. Det er umuligt at sige systematisk, hvilke prækursorer der skal forbydes."


 
Last edited by a moderator:

abbadon

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 4, 2022
Messages
50
Reaction score
13
Points
8
jeg tror faktisk, at kartellet sender deres professionelle meth-kemikere fra mexico til holland for at hjælpe med produktionen.
 

abbadon

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 4, 2022
Messages
50
Reaction score
13
Points
8
Jeg har læst, at når et laboratorium bliver afsløret i Norge, er der altid 1-2 mexicanere blandt de anholdte. Og hvis man tjekker navnene på de sociale medier, kan man genkende kartelforbindelsen.
 

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,648
Solutions
2
Reaction score
1,742
Points
113
Deals
666
Jeg er enig, det er nemmere at lave meth på stedet.
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
659
Points
93
Deals
8
Jeg kan bekræfte, at jeg kender nogle af dem.
 

coke199

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 28, 2022
Messages
31
Reaction score
16
Points
8
De talte om CAS 288573-56-8, men det er pulver. Omdanner de det til krystaller, så det giver crystal meth-effekter?
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
599
Points
93

Det samme med en nylig buste i Australien, som jeg læste om
 
Top