Hvordan kan jeg undgå EU's toldkontrol?

EtaZENeMaster

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 29, 2022
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
For et par år siden var der en speditør i Storbritannien (Skypax), som ikke havde nogen toldkontrol. Findes der stadig noget lignende derude?

Jeg har brug for et lægemiddel fra Japan/Indien, som ikke er tilgængeligt hos nogen EU-leverandør. Og tolden i mit land er meget streng.
 

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 31, 2022
Messages
128
Reaction score
160
Points
43
Det kan man ikke. I dag er alt, hvad der kommer fra lande uden for EU, underlagt toldkontrol, hvis du er EU-baseret.
 

Loki12

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 18, 2022
Messages
52
Reaction score
26
Points
8
Dit bedste bud ville være at begynde at knalde en account manager i et logistikfirma, der håndterer fragtcontainere på skibe, hvis du vil have dine ting igennem til EU udefra. Du har brug for nogen, der arbejder med logistik for import/eksport.
1) Nye kunder, der lejer en container, får altid tilfældige toldkontroller de første 1-2 år.
2) Der er visse importnumre for varer, hvor det er mere sandsynligt, at din pakke bliver "revideret", som f.eks. alt, der vedrører maskiner.
3) Det bedste ville være at få din pakke gennem tolden hos en sådan virksomhed, få råd om, hvilket nummer der skal sættes på din pakke, og få din pakke gennem tolden sammen med deres mindre pakker (flere virksomheder, der sender mindre gods, bliver sat i en container sammen). Det er klart, at du skal bruge et firma til dette og ikke dit eget.
4) Pakker kan stadig blive gennemsøgt tilfældigt, selv mindre fragtvarer fra etablerede virksomheder, men i store havne er det omkring 1 %, og de fokuserer på narkotika.
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
134
Points
43

Hvis du siger, at det er til medicin, er der en mulighed, som er 100 % toldfri og uden importafgift eller andre afgifter.

De skal bare bruge almindelig brevpost.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
330
Reaction score
276
Points
63
Jeg er ret sikker på, at alt, der kommer ind i EU, nu er underlagt importmoms, og det gælder også gaver og prøver.
Men du kan spørge leverandøren, om de kan sende det med PostNL, den internationale afdeling af det hollandske postvæsen. De lander normalt alle oversøiske forsendelser i Holland og distribuerer dem i hele Europa derfra. Og det gør det nemmere.
Du skal dog tjekke dette for dit land, da jeg med sikkerhed kun kender til lande, der grænser op til NL.
 

Gordon Ramsay

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 2, 2023
Messages
363
Reaction score
684
Points
93
Deals
65
Kun med held, tror jeg :D :D
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
280
Reaction score
112
Points
43
Jeg ved, at nogle lande uden for EU har nem toldkontrol med EU. Man kan få en ba*****ka derfra, hvis man er smart.
Men det er mere en undtagelse end en generel regel.
 

hermano

Don't buy from me
Resident
Language
🇷🇺
Joined
Jun 18, 2023
Messages
52
Reaction score
50
Points
18
Alle grænser kan overvindes, hvis du har et lager af høj kvalitet.
 

K1tty

Vacation
Resident
Joined
Oct 4, 2023
Messages
25
Reaction score
24
Points
18
Tænk ud af boksen.

1. Kværn pillerne og læg dem i et brev, der ligner et officielt brev, hvor du endda har et vindue, så du kan se adressen.
2. Skjul produktet i et andet produkt, så det ikke kan spores

Den slags kan du gøre. Det vil også være godt ikke at sende noget, der kræver toldgebyrer, og som kan sendes som en gave.
 

Power

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 20, 2022
Messages
24
Reaction score
17
Points
3
Der er noget, der hedder en LED-driver, det er en lang metalting, som man kan skille ad og putte sine ting ind i.

DPD er også af en eller anden grund lettere at toldbehandle - det meste kokain kommer med DPD.
 

phant0m

Don't buy from me
Resident
Joined
May 12, 2024
Messages
6
Reaction score
2
Points
3
Rumænien og Bulgarien er nu ikke kun EU-medlemmer, men også schengenmedlemmer, og jeg vil vædde på, at de lande har mindre strenge toldregler.

Det er bare en idé, er der nogen, der ved, om det er sandt?
 
Top