Håber du, at dette er det rigtige sted at spørge om TLC?

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Hej med jer,
Jeg ved, at jeg har stillet mange spørgsmål på det seneste. Jeg er nybegynder ... jeg har tydeligvis investeret en masse penge i denne hobbit, og jeg har kigget på TLC.
Jeg har ALTID sagt, at jeg ikke laver kemi i massevis for at sælge - i modsætning til de fleste mennesker her, og så er det et ventespil, når jeg har brug for noget til laboratoriet, men jeg er endelig nået til det stadium, hvor jeg kan begynde at udforske nogle tertiære aminer fra de 500 g tryptamin, som jeg har.
Jeg tror, at TLC kommer til at være en stor faktor, når jeg skal finde ud af, om RXN er af*****tet.

Nu er mit spørgsmål dette - har jeg 100%, uden forhandling brug for en 0,25% NaCIO-opløsningsspray?

Jeg har naturligvis blegemiddel som rengøringsmiddel, men det indeholder tydeligvis andre ting og skal destilleres, og jeg gætter på, at det vil være en røv på grund af det faktum, at jeg vil trække alt vandet med det og ikke kender koncentrationen. Jeg kan selvfølgelig ikke finde nogen færdiglavet spray.
Kan nogen forklare, hvad sprayen egentlig gør? Jeg har kigget på denne VIRKELIG nyttige info, og han siger, at man skal bruge en 0,25 % natriumhypokloritopløsning.
Endnu et spørgsmål - hvad skal jeg bruge som væge? Vil akvarelpapir kunne gøre det? Eller skal det være et bestemt materiale - det står der ikke rigtig noget om, og det er stort set det eneste, der ikke står noget om.
Jeg har naturligvis ingen referencer, fordi jeg bare er en fyr uden et officielt laboratorium, og derfor er deres resultater et nyttigt sammenligningsbillede, men jeg vil primært bruge det til at konstatere, at rxn er færdig ...
Tak skal I have!
 
Last edited by a moderator:

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 19, 2024
Messages
73
Reaction score
26
Points
18
For det første, hvordan skal du destillere NaClO? Du skal bare destillere vandet ud og derefter disociere det, så du får NaCl og klorat. Du skal bare købe en koncentreret NaClO-opløsning og fortynde den.
Det bruges som en spotter im pretty shure, så du faktisk kan se pletterne.

hvad mener du med væge? jeg gætter på, at du mener silica-pladerne. nej, du kan absolut ikke erstatte dem med vandfarvepapir eller noget for den sags skyld.
Undersøg i det mindste lidt om, hvordan det fungerer.

også et lille tip på siden, sørg for, at du ikke bruger eluenter, hvor forbindelserne er for opløselige i, ellers vil pletterne rejse for langt op.
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Nej, jeg mener ikke pladerne med hensyn til "vægen" - på det diagram, jeg kiggede på, havde de den stationære fase (silica-pladerne) og den mobile fase (opløsningsmidlet eller en blanding heraf), som de derefter lagde i et kar og brugte en "væge" bag pladen, men uden at røre ved den, så opløsningsmidlet kunne bevæge sig op og blive til en gas ...Måske misforstår jeg diagrammet - så du behøver kun at lægge de forplettede silicaplader i opløsningsmidlet - og sørge for, at pletterne ikke rører ved opløsningsmidlet og derefter dække det til, så opløsningsmidlerne bevæger sig op ad silicaen på glasset?
Hvis jeg ser (fotograferer) pladerne under UV, betyder det så, at jeg ikke har brug for NaClO? Det er bare endnu en ting, jeg skal købe, og hvis jeg ikke behøver at se resultaterne under normalt lys, betyder det så, at jeg ikke har brug for det? Jeg burde nok bare prøve og se ...
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
535
Reaction score
287
Points
63
OK, vægen er faktisk ikke andet end et stykke filterpapir på væggen af det glas, du udfører TLC på, og det skal røre ved opløsningsmidlet og mætte atmosfæren indeni med opløsningsmiddeldampe. det er nemt at gøre. Spots skal altid påføres med et kapillarrør. En UV-lampe til neglehærdning er den bedste erstatning for kemikalier, der kan sprøjtes på, og hvis du anskaffer dig sådan en, er jeg sikker på, at du vil takke mig, og så dyr er den heller ikke. Jeg har f.eks. ikke råd til en pakke plader, og i øjeblikket har jeg gang i noget og ved ikke engang, hvad der skal være den rigtige timing, da jeg ikke har nogen reference. NaOCl er let at finde uden parfume og andre tilsætningsstoffer, men i vandig opløsning.
 
Top