fra PEA til Amp

Kj12

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 15, 2024
Messages
3
Reaction score
2
Points
3
Hej bbgate-fællesskab,
Jeg har et spørgsmål om en syntese fra phenylethylamin til amfetamin.
er det muligt at fremstille amfetamin fra phenylethylamin, hvis du methylerer alfa-stedet fra PEA med disse ingredienser
Methyliod, Kaliumcarbonat, Acetonitiril, H2O, natriumsulfat, Ethylacetat og svovlsyre

Jeg håber, at mit engelsk ikke er for dårligt, og at du kan læse det
 

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 2, 2024
Messages
84
Reaction score
66
Points
18
Ikke på nogen måde.
Der findes ingen direkte og nemme metoder til at alkylere alfa-positionen af PEA, dvs. konstruere en ny kulstof-kulstof-binding.
Med dine reagenser vil du ikke få selektiv N-alkylering, så dit produkt vil være en blanding af N-methyl-PEA+ N,N-dimethyl-PEA, selvom PEA vil være i overskud.
2560px-Phenylethyl_Amine_General_Formula_V1.svg.png
 
View previous replies…

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,405
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Dette er enhjørningen. Engang læste jeg et patent fra 1913, som beskrev en metode, men den anvendte reagens er ikke kommercielt tilgængelig. Jeg ville ønske, at jeg havde gemt det resultat, for jeg var ca. 3 timer inde i Google-patenter og havde været igennem ca. 10 forskellige måder at sige det på. Det var tidligere i min søgen efter kemi, sandsynligvis sidste år. 🤪
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,405
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Virker den mekanisme, man bruger på ketoner og aldehyder, ikke her? Kan man tilføje en binding på beta og få ketonen til at flippe?
 

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 2, 2024
Messages
84
Reaction score
66
Points
18
@Frit Buchner, nej. Du kan tjekke denne liste over mulige organiske reaktioner - https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_organic_reactions og be*****te, hvad der kunne være den mest elegante måde at omdanne din ubrugelige PEA til noget mere interessant (undtagen fentanyler selvfølgelig).
Jeg antager, at ringmono- eller di-nitrering efterfulgt af reduktion, aminbeskyttelse af sidekæden, Sandmeyer-reaktion, yderligere haloganisering og/eller udskiftning af halogenid(er) med methoxygruppe(r), aminbeskyttelse af sidekæden og endelig N-benzylering kunne gøre tricket.
 

Kj12

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 15, 2024
Messages
3
Reaction score
2
Points
3
Først tak for svaret, men hvad hvis man udelader eller erstatter kaliumcarbonatet, fordi der så ikke vil være nogen base, og N-methyleringen måske ikke finder sted, eller forsøger at beskytte nitrogengruppen?
 
Top