3-CMC Synth for en nybegynder

lheartamines

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 22, 2023
Messages
9
Reaction score
7
Points
3
Hej alle sammen! Jeg vil gerne syntetisere 3-cmc til personlig brug. Jeg er blevet ret glad for det, men kan ikke længere få det (konstant svindel / dårlige erstatninger). Jeg har en lille smule erfaring med organisk kemi, såsom enkle syre-base-ekstraktioner osv. Jeg har gennemgået dette forum, og der er flere indlæg vedrørende denne syntese, men jeg kunne ikke finde en solid opskrivning, bare døde tråde og links til andre indlæg, der ikke var lette at følge for en nybegynder som mig selv.


Her er de reagenser, jeg har samlet indtil videre til mit projekt:
2-Bromo-3'-chloropropiophenon (flydende form)
Dichlormethan
Acetone
Methylamin
HCL 32%

Kan nogen lede mig til en god beskrivelse eller eventuelt en video?

Jeg forventer også, at jeg vil begå fejl første eller anden gang, jeg gennemgår denne proces. Så for ikke at spilde mine reagenser, mens jeg øver mig, hvad er nogle gode minimale mængder at starte med, specifikt med 2b3c? Kan jeg starte så lavt som 5 eller 10 ml? Og derefter justere resten via molær vægt?

Tak på forhånd!!!
 

Goku

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 18, 2023
Messages
23
Reaction score
8
Points
8
med dcm gør du det ikke
 

lheartamines

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 22, 2023
Messages
9
Reaction score
7
Points
3
Reagerer 2b3c med DCM? Er det derfor, man ikke bør bruge DCM? Er toluen et bedre opløsningsmiddel? Hvis ikke Toluen, hvilket andet opløsningsmiddel skal man så bruge?
 

Goku

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 18, 2023
Messages
23
Reaction score
8
Points
8
du bruger 2 solvater til at lave det
 

lheartamines

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 22, 2023
Messages
9
Reaction score
7
Points
3
Hvad er de to opløsningsmidler? Er det chloroform, ethylacetat eller methanol?
 

Sjeik

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 30, 2023
Messages
18
Reaction score
7
Points
3
Der er ingen klar forklaring på 2b3c-konverteringen på dette forum, jeg har søgt gennem alle, men det eneste, der er skrevet, er, at det er den samme konvertering som 2b4m... 🤷🏻‍♂️
 

Goku

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 18, 2023
Messages
23
Reaction score
8
Points
8
er ikke det samme, som du vil se, er bullshit
 

itcantbereal

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 19, 2023
Messages
11
Reaction score
2
Points
3
Jeg er virkelig nysgerrig: Hvad er det, der tiltrækker 3cmc? Jeg har ledt efter ægte 4mmc i hele Europa i år (sidste år var ikke noget problem) og har kun fundet 3cmc, som er en ret grim forbindelse i alle de forskellige partier, jeg har prøvet. Hvad er det, jeg ikke forstår ved denne her?
 

Goku

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 18, 2023
Messages
23
Reaction score
8
Points
8
3cmc er stadig lovligt i nederland og er meget i hele europa 4mmc er meget sværere at finde
 

lheartamines

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 22, 2023
Messages
9
Reaction score
7
Points
3
Jeg nyder det kun i meget små mikrodoseringsmængder. ~Ca. 30 mg. Det er nært beslægtet med et populært antidepressivt middel, Wellbutrin. Jeg tror ikke, det er et godt stof at blive alvorligt nørdet af.
 

lheartamines

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 22, 2023
Messages
9
Reaction score
7
Points
3
Ifølge andre kilder ville DMSO være et godt opløsningsmiddel at bruge. Jeg vil prøve det og rapportere tilbage.
 

Researcherr

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 18, 2023
Messages
22
Reaction score
9
Points
3
Hvilke 2 opløsningsmidler?
Kan nogen dele denne "tophemmelige" opløsningsmiddel-ting?
 

Jesse_Pinkman_

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 23, 2022
Messages
157
Reaction score
72
Points
28
Så min erfaring er,
100g 2b3c
300dcm
200methylamin40% vand
3 timers omrøring
Jeg bruger et forseglet glas 1,8l, sætter folie mellem låg og glas, så intet lugter eller gas slipper ud.
Efter reaktionen fandt sted
2 gange vask med dest. vand
1 gang ekstrakt vandfase med dcm
sættes i rm,
tilsæt samme mængde frisk vand i rm
sættes på magnetisk omrører
surgøring dråbe for dråbe indtil ph6, ca. 50-55 ml HCI,
derefter tages vandlaget, fordampes, lad det krystallisere, tager noget tid
opt. rotovap indtil 50% af vandet er væk, derefter luftdrop


ethylacetat er muligt, tager kun 20 min, ingen opvarmning nødvendig, resten samme procedure som med dcm
 

Attachments

  • cMbRZ4TOW8.jpg
    cMbRZ4TOW8.jpg
    3.3 MB · Views: 196
  • Z7EfgPN8z4.jpg
    Z7EfgPN8z4.jpg
    1.7 MB · Views: 193
  • dcTshxA7g6.jpg
    dcTshxA7g6.jpg
    3.5 MB · Views: 175
  • OIkTmH26ls.jpg
    OIkTmH26ls.jpg
    3.6 MB · Views: 183

acidtobase125

Don't buy from me
Member
Joined
Aug 1, 2023
Messages
2
Reaction score
1
Points
3
Hej, jeg er meget glad for, at du deler din erfaring, men jeg har et par spørgsmål

Hvad er effektiviteten af denne metode?

Er det muligt at overføre det til plasttønder for at skalere op til kilogram færdigt produkt, hvis ja, hvordan gør man det?

For den modtagne hjælp vil jeg være glad for at tilbagebetale dig, når alt på mit sted starter hilsener
 
View previous replies…

PolandoEmingarnte

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 30, 2023
Messages
72
Reaction score
19
Points
8
Han siger, at han får 200 g fra 1 liter 2b3ch, og det er en meget lav procentdel.
i polen lavede de tonsvis, og nogen siger, at du har brug for 2 opløsningsmidler til et fremragende udbytte på 70% +.
plasttønder kan fyldes med maksimalt 2/3 af volumenet på 100 l tønder kan laves op til et par kg, og krystalliseringstiden i stor skala er et par uger
 

Jesse_Pinkman_

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 23, 2022
Messages
157
Reaction score
72
Points
28
1 liter er 1,5 kg, men jeg ved ikke om 2 opløsningsmidler, 100 g = 20 g krystaller, ja det er meget lavt og frustrerende, men hvis du læser forummet, siger alle, at det er let, på samme måde som 4-mmc, men jeg har aldrig set, at nogen virkelig forklarer, hvordan han får det endelige produkt.
 
Top